طرح «سامان خانواده» در یزد با جدیت دنبال می‌شود
کد خبر: 4053404
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

طرح «سامان خانواده» در یزد با جدیت دنبال می‌شود

استاندار یزد با بیان اینکه مسئله خانواده در برنامه‌های تحولی در حوزه فرهنگ، مهمترین اولویت استان است گفت: عملیات اجرایی طرح سامان خانواده از امسال آغاز شده و به جد در حال پیگیری است.

طرح «سامان خانواده» در یزد با جدیت دنبال می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 8 اردیبهشت ماه در نشست با جمعی از بانوان فرهیخته استان با بیان اینکه در این جلسه بخشی از نظام مسائل حوزه بانوان مطرح شد، اظهار کرد: در راستای رسیدن به فهم مشترک در نظام مسائل حوزه بانوان، جلسات این حوزه باید در قالب شورای زنان و به صورت مستمر برگزار، مسائل به صورت مورد به مورد بررسی و برای آنها تصمیم‌گیری شود.

وی لازمه حل بسیاری از موضوعات را تهیه مدل عملیاتی برای آن دانست و افزود: عزم ما بر این است که با برگزاری جلسات شورای بانوان به صورت ماهانه، مسائل و دغدغه‌های آنها به صورت کارشناسی بررسی، مرتفع و زمینه حضور پر رنگ‌تر آنها در استان را فراهم کنیم چراکه معتقد هستیم عدم گفت‌وگو، سبب تبدیل مسائل حاشیه‌ای به مسائل اصلی می‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه فرهنگ یکی از محورهای ده‌گانه برنامه تحولی استان است، بیان کرد: در برنامه‌های تحولی در حوزه فرهنگ؛ مهمترین مسئله و اولویت برای ما مسئله خانواده بود که بر این اساس  طرح سامان خانواده که محصول هزاران نفر ساعت کار کارشناسی توسط کارشناسان و افراد مجرب و صاحب نظر است، به عنوان ملاک کار ما قرار گرفته است.

فاطمی یادآور شد: طرح سامان خانواده به جد در حال پیگیری است و از امسال عملیات اجرایی طرح آغاز شده است.

مهدیه‌سادات حسینی مطلق، سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به شیوع کرونا امکان دورهمی بانوان محقق نشده بود و امسال به برکت ماه مبارک رمضان فرصتی پیش آمد تا با حضور استاندار محترم به بررسی مشکلات بانوان استان در جامعه پرداخته شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونا سعی شد از گروه‌های مختلفی دعوت به عمل آید و بانوان فرهیخته در عرصه‌های مختلف در این نشست حضور داشته باشند و خوشبختانه طبق قول استاندار محترم مقرر شد این جلسه به صورت ماهانه با گروه‌های مختلف تداوم داشته باشد.

حسینی‌مطلق بیان کرد: امیدواریم این نشست‌ها که با حضور استاندار و مدیران مرتبط برگزار می‌شود، در راستای رفع مشکلات بانوان مؤثر واقع شده و خروجی مناسبی را شاهد باشیم.

یادآور می‌شود در این نشست، حمیده تجملیان، فاطمه پیغمبری، شادی ضابط، سیدرضایی، فاطمه شریفی، سپیده رضایی، الهام صمدی، نجمه سازنجیان، زهرا نقی‌زاده، شرقی، مرضیه مصطفوی‌پور؛  10 از بانوان فرهیخته استان مسائل و مشکلات بانوان استان در عرصه‌های مختلف را بیان کردند.

انتهای پیام
captcha