مسئولان راهی برای گرانی‌ها بیندیشند
کد خبر: 4054664
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

مسئولان راهی برای گرانی‌ها بیندیشند

امام جمعه ملایر گفت: مسئولان نظارتی باید چاره‌ ای برای گرانی‌ها در بازار پیدا کنند تا بیش از این فشار اقتصادی به مردم وارد نشود، حتما دست‌های آلوده و پشت پرده‌‌ای در این گرانی‌ها دخیل است که باید این دست‌ها را شناسایی و تنبیه کرد.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر امروز 13 اردیبهشت‌ماه در جمع نمازگزاران عید فطر در مسجد جامع ملایر ضمن تبریک این عید فرخنده، اظهار کرد: روز عید فطر روز دریافت ثواب الهی برای اهل خیر و روز خسران و زیان برای اهل باطل و کسانی است که به ماه رمضان دهن کجی کردند.

وی روز عید فطر را روز دریافت جوایز برای یک ماه بندگی مؤمنان دانست و تصریح کرد: همان طور که خداوند در شب‌های ماه رمضان رحمت و آمرزش را نصیب بندگانش کرده در شب و روز عید فطر یک جا می‌بخشد و این کرامت خداوند متعال به بندگان مؤمن است.

امام جمعه ملایر با استناد به آیات قرآن کریم ماه رمضان را ماه خودسازی دانست و افزود: کسی که خودسازی و پاک سازی درونی را در خود داشته باشد قطعا رستگار است و باید این خودسازی را حفظ و لباس گناه را از تن درآوریم و پاکی درونی را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: ماه رمضان اگر چه پایان یافته اما مهمتر از خود عمل نگه داشتن عمل است و باید فیوضات این ماه را در طول سال در خود حفظ کنیم، حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس پشتوانه‌ای برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده و مایه خوشحالی آنها را فراهم می‌کند و می‌‌دانند که تنها نیستند.

برقراری در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان و مجموعه فرهنگی شهرستان گفت: در بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات باعث آسیب‌های بیشتر می‌شود و نیاز است با حضور نیروهای جهادی تجدیدنظری صورت گیرد تا فضای شهرستان فضای فرهنگی سالم و هم تراز با ارزش‌های اسلامی و امام زمانی باشد.

وی در ادامه به وضعیت نابسامان بازار در حوزه گرانی‌های اجناس اشاره کرد و افزود: هر روز شاهد بالا رفتن قیمت‌های اجناس هستیم و مردم برای خرید مایحتاج ضروری زندگی خود واقعا با مشکل مواجه هستن، طبق فرموده قرآن «معاملات باید با رضایت باشد» گفت: امروز شاهد هستیم که مردم از روی اجبار و نیاز خرید می‌کنند و رضایت مندی مشتری وجود ندارد و مسئولان نظارتی باید چاره‌‌ای و راهی برای این مشکلات پیدا کنند تا بیش از این فشار اقتصادی به مردم وارد نشود.

امام جمعه ملایر یادآور شد: این که هر روز شاهد بالا رفتن قیمت‌ها هستیم ارزش پول و سرمایه‌های مردم را پایین می‌آورد و قرآن می‌گوید نگذارید مردم ضرر کنند وقتی داشته‌ها و سرمایه مردم بی ارزش می‌شود در واقع آیه‌‌ای از آیات قرآن نادیده گرفته می‌شود و این فقط مسئله اقتصادی نیست بلکه بنیه اعتقادی قرآنی است که دست اندکاران باید این ارزش‌ها را حفظ کنند.

وی خطاب به مسئولان گفت: حتما دست‌های آلوده و پشت پرده‌‌ای در این گرانی‌ها دخیل است که باید این دست‌ها را شناسایی و تنبیه کرد تا مردم از این مشکلات نجات پیدا کنند.

برقرای ضمن تقدیر از تصویب طرح شفافیت سازی آرای نمایندگان مجلس اظهار کرد: از نمایندگان مردم در خانه ملت می‌خواهیم نسبت به مدیریت و نظارت فضای مجازی کشور نیز تدابیری داشته باشند تا مدیریت فضای مجازی از داخل خود کشور باشد .

وی در پایان بر پرداخت زکات فطریه به مستمندان تاکید کرد و گفت: در این زمینه پایگاه‌های کمیته امداد آماده جمع آوری زکات فطریه مؤمنان الهی در شهرستان هستند.

انتهای پیام
captcha