تقویت نیروی انسانی و ارتقای معیشت معلمان از سیاست‌های دولت سیزدهم است
کد خبر: 4054862
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

تقویت نیروی انسانی و ارتقای معیشت معلمان از سیاست‌های دولت سیزدهم است

وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت تقویت نیروی انسانی و ارتقای معیشت معلمان و فرهنگیان است، گفت: کارهای بسیار بزرگی در این دولت انجام شده و یا در دست اقدام است اما آنگونه که شایسته است اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام نشده است.

دیدار وزیر آموزش و پرورش با استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، یوسف نوری، وزیر آموزش‌و‌پرورش امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در سفر به کردستان و در دیدار با استاندار کردستان به اقدامات اثرگذار دولت سیزدهم برای توسعه و اجرای عدالت آموزشی اشاره و اظهار کرد: برای تسریع در اجرای پروژه‌های آموزشی امسال اعتبارات مورد نیاز در این حوزه را تا دو برابر سال گذشته افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت تقویت نیروی انسانی و ارتقای معیشت معلمان و فرهنگیان است، گفت: کارهای بسیار بزرگی در این دولت انجام شده و یا در دست اقدام است اما آنگونه که شایسته است اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام نشده است.

وزیر آموزش‌و‌پرورش به همکاری و هماهنگی مناسبی میان دولت و مجلس برای حل مشکلات فرهنگیان اشاره و بیان کرد: حدود ۶۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش حضور دارند که فاقد کد کارمندی و عموما خرید خدمتی و یا قراردادی هستند که تعین تکلیف آنان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در کشور ادامه داد: اجرای این طرح یکی از گام‌های اساسی و مهم دولت سیزدهم در راستای کمک به معلمان است و علیرغم همه محدودیت‌ها ما این طرح را به صورت کامل اجرا می‌کنیم.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود تسهیل در نقل و انتقالات معلمان را از دیگر اقدامات در راستای رفاه معلمان و تحکیم خانواده نام برد و افزود: نقل و انتقالات باید به گونه‌ای باشد که شهرهای کوچک از معلمان و نیروی توانمند خالی نشود.

وی همچنین از پیشنهاد استاندار کردستان در خصوص ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری این وزارتخانه برای سرمایه‌گذاری در کردستان استقبال کرد و یادآور شد: اگر بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شود این وزارتخانه حضور هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری خود را با توجه به ظرفیت‌های بزرگ استان غنیمت می‌داند.

انتهای پیام
captcha