رزمایش جهادگران فاطمی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4054913
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸

رزمایش جهادگران فاطمی در قم برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: رزمایش جهادگران فاطمی از روز شنبه 17 تا 23 اردیبهشت‌ماه همزمان با هفته جهاد سازندگی در قم همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، علیرضا ایراندوست، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم، در نشست خبری رزمایش جهادگران فاطمی که امروز 15 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، ضمن عرض تبریک به همه جهادگران و بسیجیان استان قم اظهار کرد: بسیج سازندگی با اندیشه جذب و نگاه استراتژیک مقام معظم رهبری بعد از استحاله شدن وزارت جهاد سازندگی در سال 1379 تشکیل و با هدف اثربخشی در اوقات فراغت جوانان پیشنهاد شد که در قالب اردوهای جهادی، اردوهای سازندگی و طرح‌های بسیج سازندگی و با همکاری وزارت جهاد سازندگی و نیروی مقاومت بسیج این طرح آغاز شد.

وی افزود: هدف اصلی تشکیل بسیج سازندگی، انجام‌ طرح‌های زودبازده در سایر مناطق محترم و عام‌المنفعه شهری و روستایی در عرصه‌های مختلف و تسریع در تمامی عملیات‌ها اعم از عمرانی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی و به خصوص فراهم کردن محیط و بستری سالم برای جوانان در ایام تابستان و تعطیلات نوروز بود که ارتقای موارد قانونی در خصوص اختیارات بسیج سازندگی از سوی مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن سبب قدرت روزافزون برای خدمت‌های بیشمار شد.

ایراندوست با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی به صورت سراسری از روز شنبه 17 اردیبهشت‌ماه همزمان در سراسر استان‌های کشور برگزار خواهد شد، گفت: این رزمایش آغاز فعالیت یک هفته‌ای تمامی جهادگران و گروه‌های جهادی در سراسر کشور است که شامل خدمات گسترده مؤمنانه می‌باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به مشارکت 350 گروه جهادی فعال گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای اجرایی بین جهاد سازندگی و کمیته امداد بابت احداث 50 منزل مسکونی برای مددجویان، از عیدنوروز تاکنون 10 باب منزل در روستاهایی چون خورآباد، جنداب، بستان، کوه‌سفید و شش‌روستای دیگر فراهم شده است.

وی افزود: به صورت متمرکز طی تفاهم‌نامه‌ای درج شده بین سپاه پاسداران، وزارت نیرو و تصویب و اختصاص بودجه از سوی مجلس، بالای هفت‌هزار روستا در کشور در برنامه هدف آبرسانی هستند که 12 روستای قم مشمول این طرح می‌باشند که هم‌اکنون در برخی روستاها همچون خیرآباد، بیدهند، کرمجگان و چند نقطه دیگر این خدمات جاری و ساری است.

ایراندوست مرمت، تکمیل و حتی در مواردی افزایش توسعه بنای محترمین شهری و روستایی را از دیگر اقدامات گروه‌های بسیج جهادی دانست و بیان کرد: به طور مثال یکی از این طرح‌ها مرمت و افزایش توسعه بنای منزل شهید جعفری شهید مدافع حرم است که از عید نوروز 1401 شروع شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های زودبازده سه الی پنج‌روزه و نهایت 10 روزه بسیج سازندگی گفت: اکیپ‌های پزشکی و دندانپزشکی در آسایشگاه سالمندان و معلولان در این رزمایش در سایر مناطق شهر همچون شهرک امام حسین و یکی از مدارس شیخ آباد برای خدمت‌رسانی استقرار خواهند یافت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم از ارائه خدمات تیم دامپزشکی و مشاوره‌های کشاورزی این بسیج در یکی دو روستای استان، لایروبی دو رشته قنات و احداث کانال آبرسانی به روستا خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در خصوص صنایع خرد و خانگی برای عرضه محصولات از دیگر خدمات و اقدامات بسیج سازندگی در این هفته است که فرصتی است برای افرادی که در این حوزه و زمینه فعالیت دارند.

ایراندوست از تقدیم 10 جهیزیه با مشارکت و همکاری خیرین کلان کشوری و جهاد سازندگی خبر داد و تصریح کرد: ارزش هر یک از این هدایا 35 میلیون تومان است که شامل ماشین لباسشویی، یخچال، گاز و فرش است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عکسی از فعالیت‌های جهادی در نگارخانه اشراق و در روز دوشنبه برگزار خواهد شد گفت: فعالیت‌های جهاد علمی_آموزشی برقرار در مدارس کهک و قمرود همچنان به قوت خود باقی و در اوج خود خواهد ماند که در بحث آسفالت و تهیه قیر با توجه به حواله‌های صادر شده و همکاری شهرداری، فرمانداری و بخشدارهای مرکزی مناطق خاص نیز اقداماتی انجام خواهد شد.

ایراندوست ضمن اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج سازندگی در قرارگاه پیشرفت و آبادانی روستا از اسکان امام روستا در هشت روستا طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خبر داد و ادامه داد: در سطح کشور 92 قرارگاه پهنه‌ای(کاملا مردمی) با مدیریت واحد در سطح کشور و استان‌ها وجود دارد که از این تعداد دو قرارگاه از همین هفته یکی در شهر و یکی در روستاها در استان قم مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی گفت: طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه در هر فصل بین ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار بسته با مشارکت خیرین، بسیج و مردم تهیه می‌شود که ارزش این بسته‌ها بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان است و با تقدیم در اختیار مدیران محلات برای توزیع قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه پاسداران علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به حضور فعال خیرین قمی در خصوص احداث 43 واحد مسکونی به ارزش 12 میلیارد گفت: بیش از از نیمی از مبالغ تأمینی، عمدتا از سوی کمک‌های خیرین قمی بوده است.

وی با اشاره به طرح جانمایی پنل‌های خورشیدی در بام‌های منازل گفت: این طرح شامل خانواده‌های روستایی است که لزوم آن با توجه به تحقیقات انجام شده به اثبات برسد و شامل 120 میلیون وام هشت تا 10 ساله است که البته این وام توسط 199 صندوق قرض الحسنه‌ای که سراسر نقاط قرار دارد پرداخت می‌شود و آورده‌‌ای بین 500 تا 800 هزار تومان برای خانواده‌های مورد نظر دارد.

ایراندوست گفت: از دیگر خدمات و فعالیت‌های مؤمنانه گروه‌های جهادی بحث آزادسازی زندانیان زنان سرپرست خانوار و مشاوره برای زندانیان است که در سال گذشته پنج میلیارد و 200 میلیون تومان کمک را در این خصوص داشتیم.

انتهای پیام
captcha