قانون افزایش جمعیت در کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا شود
کد خبر: 4055321
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

قانون افزایش جمعیت در کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا شود

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در قانون افزایش جمعیت تسهیلاتی برای افراد دیده شده که لازم است این تسهیلات برای استان اجرا شود.

نشست افزایش جمعیت و حمایت از خانواده

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدجواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد شامگاه، 17 اردیبهشت‌ماه در نشست افزایش جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: قانون افزایش جمعیت برای همه دستگاه‌ها ارسال و شرح وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.

وی افزود: روند کاهش جمعیت یک مسئله فرهنگی است و نباید همه مسائل را به حوزه اقتصاد گره بزنیم، بلکه باید حوزه فرهنگی را تقویت کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: مشکلات اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد اما روند کاهش جمعیت در این استان را شاهد نیستیم، قبلاً علاقه‌مندی برای داشتن فرزند بالا بود اما در فرهنگ جدید این مورد از بین رفته است.

هاشمی‌مهر با اشاره به سخت‌گیری در امر ازدواج، تصریح کرد: وظیفه همه متولیان کمک به امر ازدواج است تا آنچه خواسته نظام و دولت است، محقق شود.

وی ابراز کرد: در قانون افزایش جمعیت تسهیلاتی برای افراد دیده شده که لازم است این تسهیلات برای استان اجرا شود.

همچنین، داوود صادقی، مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۴۱ واقعه ولادت به ثبت رسید در حالی که این آمار در سال ۱۳۹۹، ۱۱ هزار و ۱۵۳ واقعه بوده که ولادت‌ها ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین، نوید موسوی، معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه‌وبویراحمد از ثبت‌نام ۱۳ هزار فرد مجرد ۲۳ سال به بالا در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و بیان کرد: ۵۶ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که ۱۳ هزار نفر مجرد هستند.

وی با اشاره به رفع مشکل زمین در اکثر شهرهای استان به غیر از باشت، یاسوج و لنده، یادآور شد: شرط واگذاری مسکن به مجردها، ازدواج است.

انتهای پیام
captcha