مطالبات به حق معلمان باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد
کد خبر: 4055542
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مطالبات به حق معلمان باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه رسیدگی به مطالبات به حق معلمان باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد، گفت: باید به معلمان و مطالبات آنان پاسخ مثبت داد و در عمل از مقام آنان تجلیل کرد.

اداره کل آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله محامی، نماینده ولی فقیه در استان در مراسم محوری تجلیل از معلمان نمونه استانی و نواحی زاهدان که 18 اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان در زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: جایگاه والای تعلیم و تعلم در جامعه و خصوصاً در جامعه اسلامی به خوبی در آیات قرآنی و احادیث و روایات تصریح و تشریح شده است.

وی بیان کرد: به همین نسبت نیز جایگاه معلم در جامعه ارزشمند، حساس و تأثیرگذار است، به طوری که می‌توان از معلمان به عنوان افرادی جامعه‌ساز، تاریخ‌ساز و آینده‌ساز یاد کرد.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: با وجود شبیخون فرهنگی که دشمنان به راه انداخته‌اند، مهم‌ترین کار، کار فرهنگی است و معلمان افسران این جبهه فرهنگی هستند.

امام جمعه زاهدان گفت: اگر معلمان به درستی بتوانند ایفای نقش کنند، آینده این کشور را با تربیت نسلی بصیر و شجاع تضمین خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تجلیل و قدردانی از معلمان باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، گفت: تجلیل از مقام معلم باید به یک فرهنگ در میان خانواده‌ها تبدیل شود و به دانش‌آموزان منتقل شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: بخش دیگری از تکریم مقام معلمان بر عهده دستگاه‌های اجرایی و دولت است.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به مطالبات به حق معلمان باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد، گفت: باید به معلمان و مطالبات آنان پاسخ مثبت داد و در عمل از مقام آنان تجلیل کرد.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: بخش دیگری از تجلیل جایگاه معلم، به دست خود معلمان است و آن با اعتقاد و ایمان معلم به اهمیت و ارزشمندی کارش، میسر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha