تقویت بوم‌گردی؛ اولویت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر: 4056194
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

تقویت بوم‌گردی؛ اولویت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقویت بوم‌گردی را از سیاست‌های وزارت گردشگری دانست و اظهار کرد: البته مسئله اقامت نیست بلکه تبادل فرهنگی در حوزه بوم‌گردی است.

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیبه گزارش ایکنا از مازندران، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عصر روز گذشته، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در افتتاحیه رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در هتل بادله ساری، اظهار کرد: گردشگری رکن اقتصادی دنیاست این مسئله یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

وی افزود: ویژگی‌های گردشگری اقتضا می‌کند جایگزین بسیاری از ظرفیت‌های دیگر اقتصادی در جهان شود و اگر کشوری مانند قطر ۲۰۰ میلیارد دلار برای جام جهانی فوتبال هزینه می‌کند نشان‌دهنده جمع‌بندی است که به کادر اقتصادی ارائه می‌شود.

ضرغامی گفت: اگر جی بی‌تی جهانی ۱۰ درصد از محل گردشگری است و بنا به آمار به سرعت در حال افزایش است، کشور‌های عضو اکو دارای بهترین مزیت‌های نسبی گردشگری را دارند نباید از این سبد، سهم هفت درصدی داشته باشند بلکه باید این میزان جهانی بیشتر باشند.

وی افزود: به لحاظ ظرفیت‌های تاریخی و اکوتوریسم باید سهم ما بیشتر باشد اگر این جامعه ۴۵۰ میلیونی را درست برنامه‌ریزی کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

ضرغامی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای گسترش سفر‌های هوایی به کشور‌های عضو اکو تأکید کرد و ادامه داد: باید با استفاده از دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری زمینی را به عنوان گردشگری ارزان قیمت در کشور‌های عضو اکو توسعه دهیم.

وی افزود: راه‌های زمینی بین کشور‌های عضو اکو باز است؛ مسافرت زمینی بین این کشور‌ها به دلیل ارزان قیمت بودن موجب استقبال گردشگران و ساماندهی سایر محیط‌های عمومی می‌شود.


وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه بشر گردشگری را افزایش خواهد داد، افزود: بشر گردشگری را به عنوان یکی از جدی‌ترین سبک زندگی و نحوه رفتار برای خود حفظ می‌کند و به مراتب آن را افزایش می‌دهد.

ضرغامی با اشاره به انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری عضو اکو و شناساندن مازندران به این کشور‌ها، افزود: جمهوری اسلامی ۲۶ اثر ثبت شده در جهان دارد که از این تعداد سه اثر مربوط به استان مازندران است.

وی جنگل‌های هیرکانی را از ظرفیت‌های بی‌بدیل مازندران اعلام کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت‌های ارزشمند جنگل‌های ارسباران به دنبال ثبت جهانی آن هستیم.

ضرغامی به وجود باغ‌های ۹ گانه و راه آهن سراسری اشاره کرد و گفت: مازندران از نظر و جایگاه تاریخی یک الگوی کامل از ایران است و بخش بسیاری از ۲ هزار اثر ناملموس فرهنگی و تاریخی مربوط به مازندران است.

وی ادامه داد: اگر گردشگری دینی و مذهبی یکی از مزیت‌های ایران و اکو است، مازندران یکی از مصادیق رواج این نوع گردشگری محسوب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تقویت بوم‌گردی را از سیاست‌های وزارت گردشگری دانست و افزود: البته مسئله اقامت نیست بلکه تبادل فرهنگی در حوزه بوم‌گردی است.

انتهای پیام
captcha