مراسم تشییع پیکر آیت‌الله اسدالله روحانی‌بیدگلی امروز برگزار می‌شود
کد خبر: 4056513
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله اسدالله روحانی‌بیدگلی امروز برگزار می‌شود

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله اسدالله روحانی‌بیدگلی امروز در حوزه علمیه المهدی(عج) بیدگل برگزار می‌شود.

آیت‌الله اسد‌الله روحانی‌بیدگلیبه گزارش ایکنا، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله اسد‌الله روحانی‌بیدگلی امروز، 22 اردیبهشت از حوزه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل واقع در خیابان مختص‌آباد به سمت امامزاده حسین(ع) این شهر برگزار می‌شود.

این مجاهد نستوه، استاد اخلاق و موسس حوزه‌های علمیه المهدی و فاطمةالزهرای(س) آران و بیدگل امروز در سن 90سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله اسدالله روحانی در تاسوعای ۱۳۵۱ قمری برابر با ۱۳۱۱ هجری شمسی در بیدگل دیده به جهان گشود. والد ایشان حضرت حجت‌الاسلام حاج آقارضا فرزند ملااسدالله بن ملامحمد رضای مجتهد الزمان بود. او مقدمات دروس حوزه را تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی میرسیدعلی یثربی در کاشان به پایان رساند و از اساتیدی چون حضرات آیات علی حائری و علی آقا نجفی و محمود تبریزی نجفی بهره‌مند شد و برای تکمیل مدارج علمی خود وارد حوزه علمیه قم شد و از دروس فقه، اصول و تفسیر اساتیدی چون آ‌یات عظام صدوقی (شهید محراب)، مرعشی نجفی، مشکینی، شیخ راضی نجفی تبریزی،‌ فاضل قفقازی (والد مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی)، علامه طباطبایی و شیخ ابوالفضل زاهدی و همچنین حضرت آیت الله العظمی بروجردی بهره‌مند شد.

مرحوم روحانی‌بیدگلی یکی از افتخارات خود را حضور مستمر در درس اخلاق حضرت آیت‌الله سیدرضا صدر می‌دانست و همیشه از عنایات خاص حضرات آیات سید احمد خوانساری و شیخ ذبیح الله قوچانی درباره خود به نیکی یاد می‌کرد.

پس از مدتی تحصیل در قم براساس رسالت دینی به زادگاه خود مراجعت می‌کند. کرسی درس اخلاق ایشان در مدارس علمیه کاشان از معروفیت و رونق خاصی برخوردار بود.

فعالیت‌های تبلیغی‌اش با نبود وسایل و امکانات آن‌ هم در روستاهای محروم و با سختی‌هایی فراوان را به حق می‌توان جهاد در راه خدا دانست و آن را مجاهدت دینی نامید.

انتهای پیام
captcha