عربستان با شرکت‌های مشهور جهانگردی قرار داد همکاری نوشت
کد خبر: 4060551
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۶

عربستان با شرکت‌های مشهور جهانگردی قرار داد همکاری نوشت

در اجلاس شهر ریاض عربستان چندین توافقنامه همکاری برای تقویت بخش جهانگردی این کشور با شرکت‌های مشهور جهانی به امضا رسید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الشرق الاوسط، عربستان سعودی دومین دوره اجلاس «مهمان‌نوازی آینده» را با شعار «افق‌های خیال‌انگیز» در هتل ماریوت فرودگاه ریاض برگزار کرد.

شرکت توسعه دریای سرخ(TRSDC) اعلام کرد که سه قرارداد جدید را با برندهای بین‌المللی برای بهره‌برداری از تفریح‌گاه‌ها در دریای سرخ امضا کرده است.

وهدان القاضی، مدیر ارشد بازرگانی صندوق توسعه گردشگری عربستان سعودی(TDF) گفت که این پروژه فرصت قابل توجهی را برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به بخش گردشگری عربستان ایجاد می‌کند که منجر به ایجاد شغل و بهبود کیفیت کلی زندگی و توسعه مقاصد گردشگری کشور می‌شود. 

TDF برای توسعه اولین مجتمع نوبو در منطقه الشرقیه، قرارداد تأمین مالی را با شرکت املاک رمال الخبر، متعلق به شرکت توسعه شهری رتال و السایل عربستان امضا کرد.

القاضی خاطرنشان کرد: بخش گردشگری عربستان در حال گذراندن یک حرکت توسعه‌ای بزرگ است و ما متعهد هستیم که مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراهم کنیم و از آنها حمایت لازم را برای توسعه پروژه‌های گردشگری با کیفیت در سراسر کشور را به عمل آوربم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه نوبو نشان دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران به عربستان است و حمایت قاطعانه از پروژه‌های توسعه گردشگری را نشان می‌دهد. وی افزود: توافقنامه‌هایی مانند این، گواهی بر نقش مهمی است که TDF در پیشبرد تنوع اقتصادی عربستان سعودی ایفا می‌کند.

در همین حال، سلطان العتیبی، مدیر عامل شرکت Dur Hospitality، توضیح داد که این اجلاس به تبادل ایده‌ها و تجربیات بین مدیران صنعت و سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری کمک می‌کند.

العتیبی به الشرق الاوسط گفت که این بخش پس از شیوع کرونا در حال بهبود است که این امر در عملکرد سه ماهه اول سال جاری منعکس شده است.

وی با بیان اینکه این کنفرانس به سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شرکت‌های جهانی کمک کرد بر اهمیت تداوم چنین کنفرانس‌هایی در اجرای طرح‌های گردشگری پایداردر عربستان تأکید کرد.

العتیبی گفت: انتظار دارد شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در روستاها و استراحتگاه‌های توریستی در عربستان در آینده باشد و اشاره کرد که تقاضا نشان‌دهنده آینده امیدوارکننده‌ای برای این بخش در عربستان سعودی است.

همچنین جان پاگانو، مدیر عامل TRSDC تأکید کرد که امضای توافق نامه‌های اخیر شاهدی بر افزایش توجه به فرصت‌ها در بازار گردشگری به سرعت در حال رشد در عربستان است.

وی گفت: این توافقنامه‌ها اعتماد صاحبان صنایع به پروژه دریای سرخ را نشان می‌دهد که در مجموع ۱۲ برند گردشگری در این منطقه تأیید شده‌اند و نشان‌دهنده اشتیاق فزاینده مدیران جهانی برای مشارکت در گسترش بازار گردشگری عربستان است.

پاگانو افزود: با ورود این دو برند که برای اولین بار به این منطقه آمدند، معتقدم آینده گردشگری در عربستان روشن است.

این سه برند لوکس مشهور به گروهی از برجسته‌ترین برندهای بین‌المللی فعال در صنعت گردشگری می‌پیوندند که قبلاً قراردادهایی برای مدیریت و راه‌اندازی هتل‌ها در دریای سرخ منعقد کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha