برگزاری جشنواره «نقد برتر» در راستای سند تحول قوه قضائیه
کد خبر: 4060810
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

برگزاری جشنواره «نقد برتر» در راستای سند تحول قوه قضائیه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: یکی از مباحث سند تحول قوه قضائیه برای تحقق اهداف قضایی و استفاده از ظرفیت‌های فکری، نخبگان و همه صاحب نظران، بحث نقد است به همین منظور این موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با موضوع جشنواره نقد برتر که امروز، ۹ خردادماه برگزار شد، گفت: یکی از مباحث سند تحول قوه قضائیه برای تحقق اهداف قضایی و استفاده از ظرفیت‌های فکری، نخبگانی و همه صاحب نظران، بحث نقد است به همین منظور این موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه نقد باید سازنده باشد، گفت: نقد برخلاف تخریب کردن کسی است و کسی که نقد می‌کند باید نقد و موضوع را کاملاً بشناسد. در نقد باید اهداف خیرخوانه و اصلاحگرایانه داشت و انتقاد باید با ارائه راهکار و پیشنهاد باشد.

قویدل با اشاره به برگزاری جشنواره نقد برتر از سوی دستگاه قضا، گفت: مخاطبین این جشنواره، فعالان رسانه‌ای، فعالان اجتماعی، مراکز علمی و دانشگاهی، حوزه‌های علمیه و نهادهای مردمی دارای مجوز هستند و عموم مردم نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تصریح کرد: جشنواره نقد برتر بیشتر در راستای وظایف دستگاه قضایی در ۱۰ محور اصلی و ۵۵ محور فرعی در سرفصل‌های رسیدگی به دعاوی و اختلافات، تعقیب و کشف جرم، نظارت بر اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم است.

قویدل با بیان اینکه نقد در قالب مقاله، کتب، مصاحبه، فیلم، کلیپ، خاطره، یادداشت و هر اثر تولیدی دیگر می‌تواند باشد، افزود: شرکت کنندگان تا ۱۵ خردادماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند و احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان پرداخت و گفت: ایجاد قرارگاه پیشگیری از سرقت در استان، تشکیل بانک اطلاعاتی سارقین، فعال کردن شورای پیشگیری از وقوع جرم در کل استان‌، ایجاد پایگاه‌های انسجام بخشی در حاشیه شهر، استفاده از ظرفیت حکمین و مصلحین قرآنی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و غیره از جمله اقدامات انجام شده در استان کرمان است.

انتهای پیام
captcha