ارائه خدمات اجتماعی به محرومان در سومین دوره طرح قرار دوازدهم
کد خبر: 4060968
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
همزمان با دهه کرامت اجرا می‌شود؛

ارائه خدمات اجتماعی به محرومان در سومین دوره طرح قرار دوازدهم

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای سومین دوره طرح قرار دوازدهم در نخستین روزهای دهه کرامت خبر داد.

رضا معممی مقدم به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سومین دوره قرار دوازدهم در روز دوازدهم خرداد در سراسر بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی سومین دوره طرح قرار دوازدهم با ایام دهه کرامت و ایام بزرگداشت مقام و منزلت امامزادگان واجب‌التعظیم بیان کرد: تکریم مقام امامزادگان(ع)، تداوم راه و نشر اندیشه آن‌هاست.

وی افزود: قطعا یکی از دغدغه‌ها و اقدامات این بزرگوارن خدمت به افراد کم‌برخودار و اقشار آسیب‌پذیر جامعه است و اگر هم‌اکنون در میان جامعه حضور ظاهری داشتند، یکی از کارهایی که عاشقانه به آن می‌پرداختند، خدمت به محرومان بود.

معممی مقدم با اشاره به اینکه قرار دوازدهم طرحی برای فراهم کردن امکان مشارکت مردمی به منظور ارائه خدمات اجتماعی به محرومان است تصریح کرد: طرح قرار دوازدهم در پی آن است که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوع دوستی و مواسات، مؤمنین و خیراندیشان را به سوی مساعدت نیازمندان سوق دهد.

وی یادآور شد: اکنون هر که می‌خواهد در مسیر اهل بیت(ع) قدم بردارد و در راستای تکریم ذریه پیامبر اعظم(ص) گام بردارد، می‌تواند با مراجعه به حرم مطهر امامزادگان در این امر خیر مشارکت کند.

معممی مقدم با اشاره به دغدغه اصلی تدوین و ابلاغ طرح قرار دوازدهم افزود: تدوین طرح قرار دوازدهم اولا نشان از دغدغه‌مندی متولیان بقاع متبرکه نسبت به مسائل اجتماعی پیرامون خود دارد و ثانیا اجرای این طرح در راستای ارائه خدمات اجتماعی و تلاش برای افزایش سرانه سلامت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: این طرح که با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد کم‌برخوردار اجرا می‌شود و بر آن است تا مجموعه‌ای از خدمات اجتماعی را بر اساس نیازهای منطقه پیرامونی بقاع متبرکه ارائه و نسبت به رفع آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت اجتماعی مناطق پیرامونی بقاع متبرکه نقشی مؤثر داشته باشد.

انتهای پیام
captcha