انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری ایجاد 3750 شغل برای نیازمندان در فارس
کد خبر: 4061327
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری ایجاد 3750 شغل برای نیازمندان در فارس

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس و بسیج سازندگی به منظور ایجاد 3 هزار و 750 شغل برای مددجویان و نیازمند به امضا رسید.

انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری میان کمیته امداد فارس با بسیج سازندگیبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بسیج سازندگی امروز، 11 خردادماه با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شیراز برگزار شد که این تفاهم‌نامه در راستای اشتغالزایی به ارزش ۳۳۵ میلیارد تومان انجام شده است.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در این نشست، گفت: تلاش‌ها و تدابیر بسیج سازندگی استان فارس در عرصه‌های مختلف جای تقدیر دارد و با این روحیه جهادی توانسته‌اند دستآوردهای زیادی به دست آورند و شاهد فعالیت گسترده آن‌ها در توسعه زیر ساختی بوده‌ایم و در مسئله خدمات‌رسانی نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی بیان کرد: امیدواریم زمینه خدمت‌رسانی به قشر ضعیف جامعه و نیازمندان افزایش یابد البته همکاری‌های خوبی بین بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره)  در زمینه‌های اکرام ایتام، محسنین، تامین مسکن، بسته‌های حمایتی و ... انجام شده است و امیدواریم در حوزه اشتغال نیز این فعالیت‌ها چشمگیر باشد.

موصلی تصریح کرد: در تفاهم‌نامه اشتغال‌زایی به دنبال ظرفیت‌سنجی، آموزش، توانمندسازی، راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی، رونق کسب و کار، توسعه بهبود اشتغال مددجویان، هدایت شغلی، پایدارسازی مشاغل مختلف و ... هستیم. امیدواریم بتوانیم با اجرای این تفاهم‌نامه بیش از ۳۷۵۰ فرصت شغلی انجام شود و آموزش کسب و کار نیز به 5 هزار مددجو ارائه شود و طرح کاریابی برای 2 هزار مددجوی مستعد عملیاتی شود و همچنین با راه‌اندازی  2 هزار پنل خورشیدی در بهبود وضعیت درآمدی خانواده‌های کمک‌رسانی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در خصوص چگونگی رسیدن به این اهداف و برنامه نیز گفت: این برنامه‌ها از طریق اقداماتی چون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، توانمندسازی و آموزش کسب و کار، همکاری در نصب و راه‌اندازی پنل خورشیدی و راه‌اندازی ۲۰ مرکز نیکوکاری کارآفرین انجام خواهد شد و اقتصاد مقاومتی، رفع فقر، تقویت بنیه معیشتی و درآمدی خانواده‌ها از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح هستند.

انتهای پیام
captcha