معارف اهل بیت(ع) با استفاده از قالب شعر گسترش یابد
کد خبر: 4063275
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۱

معارف اهل بیت(ع) با استفاده از قالب شعر گسترش یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، یکی از بهترین راه‌ها و  مسیرها در ترویج معارف اهل بیت و امام رضا(ع) را، استفاده از قالب هنر به‌ویژه شعر دانست.

شاعران معارف اهل بیت(ع) را در قالب شعر گسترش دهندبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، شامگاه جمعه، 20 خردادماه در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی در شهرستان ابرکوه اظهار کرد: ابرکوه به قدوم امام رضا(ع) مزین و منور شده و خدا را شاکر هستیم که اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی در مسیر خراسان در این شهرستان پایه‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: هر تفکری که بخواهد خود را عرضه کند و معارف خود را در بین مردم نشر دهد، یکی از بهترین راه‌ها و  مسیرها، استفاده از قالب هنر و به خصوص شعر است و به عنوان جامعه اسلامی و کشوری که یدک‌کش عنوان تنها کشور شیعی دنیا هستیم، چاره‌ای نداریم برای اینکه معارف خود را در تمام دنیا نشر و گسترش دهیم، به قالب هنر متوسل شویم و یکی از مؤثرترین قالب‌ها بهره‌مندی از ظرفیت شعر و ادبیات است.

عابدی افزود: امیدواریم این کنگره پایه‌گذار ترویج معارف اهل بیت و امام رضا(ع) با استفاده از شعر و هنر شاعران بزرگوار نه تنها در استان یزد بلکه در سرتاسر جهان باشد و این سنگ بنایی که در شهرستان ابرکوه گذاشته شد، جریان‌ساز رویداد و اتفاق مهم فرهنگی، هنری و ادبی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هنر و شعر ظرف است و بستگی دارد چه قالب و محتوایی داخل این ظرف ریخته شود و ان‌شاءالله با ذوق و قریحه‌ای که شاعران بزرگوار در استان و کشور  دارند، از این قالب استفاده شده و بتوانیم معارف اهل بیت را بیش از گذشته در بین مردم نشر و ترویج دهیم.

انتهای پیام
captcha