کتاب «اشعار محمود» در یزد رونمایی شد
کد خبر: 4063749
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

کتاب «اشعار محمود» در یزد رونمایی شد

در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی در مسیر خراسان از کتاب «اشعار محمود»، گزیده اشعار آئینی و انقلابی شاعر و نویسنده ممتاز استان یزد ‌‌رونمایی شد.

کتاب «اشعار محمود» در یزد رونمایی شدبه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) و در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی در مسیر خراسان که با حضور احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و دیگر مسئولان برگزار شد، از کتاب «اشعار محمود»، گزیده اشعار آئینی و انقلابی محمود ملک‌ثابت، شاعر و نویسنده ممتاز استان یزد ‌‌رونمایی شد.

در این کتاب گزیده اشعار آئینی و انقلابی این شاعر و نویسنده در 204 صفحه با قطع رقعی منتشر شده که شامل غزل، مثنوی، قطعه، رباعی و دوبیتی است. برخی از شعرهای این کتاب نیز به صورت نوحه در مجالس و محافل حسینی طنین انداز شده است.

این اثر به همت دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان یزد توسط انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

یادآور می‌شود محمود ملک ثابت، شاعر آئینی و ممتاز استان یزد در سال 1395در چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس مورد تقدیر قرار گرفته بود. 

کتاب «روزگار محمود» مجموعه خاطرات محمود ملک‌ثابت که به سبک‌ زندگی یزدی‌ها و تاریخ معاصر دارالعباده می‌پردازد و «با کاروان نینوا»؛ سفرنامه عتبات عالیات از دیگر آثار این شاعر و نویسنده است. همچنین کتاب «آسیب شناسی مرثیه‌خوانی» اثر غلام‌حسن رفیعا و مجموعه شعر عاشورایی «باغ ارغوان»(عاشورا در شعر امروز یزد) به همت و کوشش وی چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha