رئیس‌جمهور بودجه فعالیت‌های قرآنی را در اختیار مراکز مردمی قرار دهد
کد خبر: 4063759
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

رئیس‌جمهور بودجه فعالیت‌های قرآنی را در اختیار مراکز مردمی قرار دهد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی، قرآن و عترت اصفهان اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی و قرار دادن آن در اختیار مراکز مردمی را مهم‌ترین مطالبه فعالان قرآنی از رئیس‌جمهور دانست.

فعالیت‌های قرآنی

حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی، قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به اصفهان، اظهار کرد: مهم‌ترین مطالبه فعالان قرآنی از رئیس‌جمهور، اولاً توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی و اختصاص بودجه برای این فعالیت‌هاست و دوماً، این بودجه در اختیار مراکز مردمی مثل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌ها قرار داده شود تا نسبت به توزیع و بهره‌برداری از آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، تغییری در وضعیت فعالیت‌های قرآنی حاصل نشده است، گفت: در سال گذشته، همچنان با شیوع کرونا دست به گریبان بودیم و بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در آستانه تعطیل شدن بود، ولی به مرور، با بهبود نسبی اوضاع و حضور بیشتر مردم در عرصه فعالیت‌های قرآنی، باب فعالیت‌های بیشتر باز شده، ولی بودجه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان بیان کرد: همواره اعلام آمادگی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف وجود داشته است، ولی وقتی صحبت از اختصاص بودجه و مکان می‌شود، اعلام می‌کنند که در این زمینه نمی‌توانند کاری انجام دهند. اگر هم بودجه و مکانی وجود داشته باشد، در اختیار اتحادیه مؤسسات و تشکل‌ها قرار نمی‌دهند تا میان مراکز مردمی توزیع کند.

وی تصریح کرد: فعالان قرآنی همچنان امیدوارند که در دولت سیزدهم توجه بیشتری به فعالیت‌های قرآنی صورت گیرد. ما درخواست دیدار با استاندار اصفهان را داشته‌ایم، ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. از شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی نیز درخواست کمک کرده‌ایم، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ با این حال، هنوز امید خود را از دست نداده‌ایم.

جان‌نثاری اظهار کرد: تاکنون برنامه‌ای برای دیدار فعالان قرآنی اصفهان با رئیس‌جمهور پیش‌بینی نشده است و دستگاه‌های متولی اعلامی در این خصوص نداشته‌اند.

انتهای پیام
captcha