شرکت 92 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن
کد خبر: 4063944
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

شرکت 92 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز از شرکت 92 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و 100 نفر به مسابقات استانی راه یافتند و از بین آنها نیز 100 نفر در بخش دانش‌آموزی و 25 نفر از فرهنگیان به مرحله کشوری ورود پیدا کردند.

مسابقات قرآن دانش آموزی

با توجه به اینکه چند سالی است مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه افراد 18 سال به بالا برگزار می‌شود، مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی آموزش و پرورش اهمیت بیشتری پیدا کرده است. آموزش و پرورش هر ساله در سطح مدرسه، منطقه‌ای، استانی و کشوری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی را برگزار می‌کند که امسال بعد از شرایط کرونا این مسابقات با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

حسین سلیمیان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری مسابقات دانش‌آموزی قرآن کریم از سوی آموزش و پرورش، اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه شامل(5، 10، 20 جزء و حفظ کل)، تفسیر قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مداحی نماز، اذان برای دختران و پسران از هفته سوم آذرماه سال گذشته از مرحله مدرسه آغاز شده و در حال حاضر در مرحله استانی به سر می‌بریم و مرحله کشوری نیز اواخر تیرماه و اوایل مردادماه سال جاری برگزار می‌شود. همچنین مرحله کشوری و اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان در تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات دانش‌آموزی گفت: در مجموع 92 هزار نفر در مرحله مناطق به ناحیه شرکت کردند و از این تعداد هزار و 100 نفر به مسابقات استانی راه یافتند و از بین آنها نیز 100 نفر در بخش دانش‌آموزی و 25 نفر از فرهنگیان به مرحله کشوری ورود پیدا کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش البرز حضور در مسابقات دانش‌آموزی سال گذشته را به دلیل کرونا کمرنگ اعلام کرد و گفت: سال گذشته حدود 65 هزار دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند.

سلیمیان سطح مسابقات امسال را خوب ارزیابی کرد و گفت: این مسابقات به دو شکل مجازی و حضوری برگزار شده و در بخش مجازی از چند رشته فایل دریافت شده و در برخی رشته‌های حفظ قرآن نیاز به آزمون دو مرحله‌ای داشت که آزمون‌های حضوری این هفته سه‌شنبه و پنجشنبه در دارالقرآن حضرت مهدی(عج) ناحیه چهار در قالب پایلوت استانی برگزار می‌شود. در حال حاضر در مرحله داوری مرحله استانی مسابقات هستیم و تا پایان هفته داوری‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن اوقاف مستقل از مسابقات دانش‌آموزی آموزش و پرورش برگزار می‌شود، ادامه داد: مسابقات دانش‌آموزی زیر 18 سال تحت عنوان شکوفه‌ها هر ساله برگزار شده و بعد از استعدادیابی آموزش و پرورش، در مراحل مدرسه، منطقه، استانی، کشوری و جهان اسلام متسابقین دانش‌آموز می‌توانند در سایر مسابقات ارگان‌های دولتی نیز ورود پیدا کنند.

سلیمیان ضمن اظهار رضایت از ورود دانش‌آموزان البرزی به مراحل کشوری و جهانی، گفت: برنامه‌ریزی این مسابقات در مدرسه‌ با همکاری معاونین پرورشی، در اداره‌ها کارشناسان مدارس و در استان با حضور کارشناسان و داوران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به امتیازات خاص ویژه نخبگان قرآنی دانش‌آموز، بیان کرد: حافظین کل، حافظان جزء‌های دیگر و رتبه‌های کشوری بدون در نظر گرفتن محدوده سکونت‌شان در هر مدرسه‌ای می‌توانند، ثبت‌نام کنند و در مدارس خاص نیز در روند اجرای شیوه‌نامه ثبت‌نام، از 60 امتیاز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha