اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در مدارس چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4069148
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در مدارس چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در مدارس استان در دستور کار قرار گرفته و برای بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز در ۴۸۴ پایگاه در مقطع ابتدایی اجرا خواهد شد.

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری ۱۵ تیرماه در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در استان، اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۶ حوزه امتحانی با یکدیگر به رقابت پرداختند. آموزش و پرورش در شش شهرستان متولی برگزاری آزمون سراسری بود و در دو شهرستان شهرکرد و بروجن نیز به‌صورت مشترک با دانشگاه شهرکرد همکاری داشت.

امیریان بیان کرد: تدوین برنامه چهارساله آموزش و پرورش با برش یکساله در دستور کار قرار گرفت، این سند دارای ۲۰ عنوان برنامه در تمامی حوزه‌های فعالیت این اداره است، حذف نابرابری آموزشی و ایجاد عدالت در این سند مورد تأکید واقع شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در اواخر مردادماه و ابتدای شهریورماه میزبان مسابقات ورزشی در رشته دو و میدانی و شطرنج دانش‌آموزان کشور است، گفت: نزدیک به دو هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

امیریان با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: ۸۵۰ پایگاه اوقات فراغت در استان در نظر گرفته شده است و ۵۰ هزار دانش‌آموز در این پایگاه‌ها در کلاس‌های تابستانه شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در مدارس استان در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: این طرح برای بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز در ۴۸۴ پایگاه در مقطع ابتدایی اجرا خواهد شد تا افت تحصیلی در دوران کرونا جبران شود، این کلاس‌ها رایگان است.

وی افزود: طرحی با عنوان طرح تعمیق و تثبیت یادگیری نیز در متوسطه اول و دوم نیز برای ۲۵ هزار و ۴۶۳ دانش‌آموز در ۱۶۸ پایگاه اجرا خواهد شد.

امیریان با بیان اینکه ۱۲ پایگاه سنجش سلامت در چهارمحال و بختیاری افتتاح شده است، یادآور شد: این پایگاه‌ها سنجش نوآموزان در بدو ورود به دبستان را انجام خواهند داد.

مشکلات مدارس برای اسکان مسافران تابستان

در ادامه امین سلیمانی، معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به پذیرش و اسکان مدعوین کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری در مراکز اقامتی این اداره، اظهار کرد: در مجموع ۷۸۰ مهمان در این ایام در ۹ مرکز اقامت داده شدند.

وی افزود: برای اسکان مسافران و گردشگران در مدارس چهارمحال وبختیاری در فصل تابستان با مشکلاتی مواجه هستیم، هزینه سنگین قبوض آب، برق و گاز، کمبود تجهیزات از جمله سیستم سرمایشی، پتو، ملحفه، یخچال، تخت و ...، کم بودن هزینه دریافتی از مسافران جهت اسکان در مدارس، کمبود مواد بهداشتی و عدم همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اسکان در سطح استان و شهرستان از عمده این مشکلات است.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۸۵۱ فرهنگی در مدارس چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت هستند، بیان کرد: در مجموع در تمامی شهرستان‌های استان ۱۰۵۷ نیرو کمبود وجود دارد.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح ساماندهی کلی نیروهای مشمول قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در استان آغاز شده است.

وی افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ تعداد ۱۱۶۸ نیرو را به‌کارگیری کرده و ۱۱۳۴ نفر نیز مجوز برای تبدیل وضعیت نیروها صادر شده است.

سلیمانی در پایان با بیان اینکه ۱۲۳۶ معلم متقاضی انتقال در داخل چهارمحال و بختیاری هستند، گفت: چالش عمده انتقال مربوط به بانوان در مناطق محروم است.

انتهای پیام
captcha