راه‌اندازی پویش «علمداران ولایت» به همت طلاب یزدی
کد خبر: 4069909
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

راه‌اندازی پویش «علمداران ولایت» به همت طلاب یزدی

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در این استان، از راه‌اندازی پویش «علمداران ولایت» به همت بانوان طلبه خبر داد.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت این نهاد اظهار کرد: برنامه‌هایی متعددی از سوی مدارس علمیه خواهران به مناسبت دهه امامت و ولایت اجرایی می‌شود که خطبه‌خوانی غدیر توسط طلاب از آن جمله است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش‌های مختلف در این دهه گفت: «به رسم پدر» از جمله پویش‌هایی که در قالب توزیع بسته‌های فرهنگی و معیشتی به همت مدارس علمیه اجرایی می‌شود.

حسن‌پور، راه‌اندازی پویش‌های «لبخند غدیر» در قالب اهدای بسته عیدانه به کودکان به ویژه ایتام، «شبیه پدر» با هدف نشر داستان‌هایی در مورد امام علی(ع) ویژه نوجوانان، «رأفت کریمانه» با هدف اطعام علوی و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و «علمداران ولایت» در قالب اعزام مبلغ به اجتماعات بانوان و دختران در طول این دهه را از دیگر پویش‌هایی دانست که در دهه امامت و ولایت به همت بانوان طلبه راه‌اندازی شده است.

وی از برگزاری جشن‌هایی در مدارس علمیه خبر داد و  گفت: جشن «تجلی خورشید» عنوان برنامه‌ای است که با حضور 2600 نفر از بانوان و با اجرای برنامه‌هایی برگزار می‌شود و همچنین جشن خیابانی با همکاری گروه جهادی برادران برنامه ریزی شده که در این دهه برگزار خواهد شد.

حسن پور برگزاری کارگاه «غدیرشناسی»، طرح «شکوه خدمت» در قالب تقدیر از 110نفر از بانوان خانه دار، برگزاری مسابقه خطبه غدیر، نقاشی، داستان نویسی و.....، و طرح «مهر و ماه» با هدف تهیه کیک و شیرینی وتوزیع بین اهل تسنن را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان، طرح «نور عشق» ترویج فضایل امیرالمومنین(ع) و توزیع پرچم «علی ولی الله، برپایی نمایشگاه کتاب، مراسم پرده‌خوانی، نشست‌های پیوند غدیر و مهدویت، طرح «پاتوق دختران» ویژه دختران نوجوان در پارک‌ها، برپایی اردوهای جهادی «حیدر کرار» و طرح «نغمه‌های علوی» در قالب لباهنگ اشعار علوی ویژه کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه امامت و ولایت برپا می شود.

انتهای پیام
captcha