معلمان نقطه تربیت دینی هستند
کد خبر: 4072407
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
اصغر باقرزاده:

معلمان نقطه تربیت دینی هستند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در چرخشی که به وجود آمده است، نقطه تغییر از تعلیمات دینی به تربیت دینی، معلمان هستند نه مربیان پرورشی؛ زیرا آن‌ها تنظیم‌گر هستند اما معلمان نقطه تربیت هستند.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کرمان، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز، ۳۰ تیرماه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رویش که در کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: همانگونه که شهید سلیمانی گفته‌اند کسی که شهید است می‌تواند شهید شود، به تاسی از این سخن باید گفت کسی که تربیت یافته نباشد نمی‌تواند مربی باشد.

وی در ادامه با اشاره به نگرش‌هایی که به تربیت اسلامی وجود دارد، گفت: در یک نگرش، تربیت اسلامی همان تعلیمات اسلامی است و کسی‌ که تعلیم و معرفت اسلامی داشته باشد تربیت شده است. در این نگرش اگر کسی بتواند تعلیمات اسلامی را به کسی منتقل کند او را تربیت کرده است.

باقرزاده با بیان اینکه در نگرش دوم منظور از تربیت اسلامی، تعلیمات اسلامی نیست اگرچه ممکن است تعلیمات اسلامی را استفاده کند، گفت: در تربیت اسلامی رفتار افراد تربیت کننده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مربیان همواره در معرض نگاه‌های دقیق کودکان و نوجوانان قرار دارند و رفتار، اندیشه و عملکرد آن‌ها مورد توجه است. بنابراین اگر بین مربی و متربی محبت شکل بگیرد مربی الگوی خوبی می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تفکر بر تفاوت تعالیم و تربیت دینی، گفت: در چرخشی که به وجود آمده است، نقطه تغییر از تعلیمات دینی به تربیت دینی، معلمان هستند نه مربیان پرورشی و مدیران فرهنگی؛ زیرا آن‌ها تنظیم‌گر هستند اما معلمان نقطه تربیت هستند.

باقرزاده ادامه داد: نباید بین آموزش و پرورش جدایی گذاشت. باید معلمان را همان مربیان دانست و سفرهای تربیتی، جشنواره‌ها مسابقات و... ابزارهای تربیتی معلم هستند که بتواند کار تربیتی را به درستی انجام دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تربیت فردی معلمان را ضروری دانست و گفت: اگر کسی بر روی تربیت خود کار کند بدون کلام، سخنرانی و خستگی می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ همانگونه که انبیا الهی و ائمه اطهار(ع) عمل کردند و اثر تربیتی عالم‌گیر داشتند.

انتهای پیام
captcha