3 موردی که رشد جامعه را به دنبال دارد
کد خبر: 4072493
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

3 موردی که رشد جامعه را به دنبال دارد

امام جمعه شاهدیه گفت: اگر در هر جامعه‌ای علم و آگاهی، اتحاد و همبستگی، معنویت و اخلاق وجود داشته باشد، آن جامعه در همه زمینه‌ها رشد می‌کند، و از آسیب‌ها و خطرات هم محفوظ می‌ماند.

3 موردی که رشد جامعه را به دنبال داردبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 31 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر شاهدیه با اشاره به فضیلت و جایگاه نماز جمعه اظهار کرد: رسول اکرم می‌فرماید: «اِنَّ لَكُمْ فِى كُلِّ جُمُعَةٍ حَجَّةً وَ عُمْرَةً فَالْحَجَّةُ اَلْهَجيرَةُ لِلْجُمُعَةِ وَ الْعُمْرَةُ اِنْتِظارُ الْعَصْرِ بَعْدَ الْجُمُعَةِ» براى شما در هر جمعه، حج و عمره ای است، حج رفتن به سوی نماز جمعه است، و عمره در انتظار نماز عصر نشستن پس از نماز جمعه است.

وی ادامه داد: سرّ این همه پاداش برای نماز جمعه این است که در هر جامعه ای اگر سه چیز وجود داشته باشد، آن جامعه در همه زمینه‌ها رشد می‌کند، و از آسیب‌ها و خطرات هم محفوظ می‌ماندو آن علم و آگاهی، اتحاد و همبستگی، معنویت و اخلاق است.

دهقان نیری افزود: هر سه این موارد در نماز جمعه وجود دارد چرا که نماز جمعه ذکر خدا است «فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ». در نماز جمعه سفارش به تقوا لازم است. نماز جمعه رمز اتحاد و همدلی مردم و آگاهی‌بخش و بصیرت‌افزا است. دشمن هم از همین سه مورد می‌ترسد. لذا مقام معظم رهبری فرمود: «اقبال مردم به نماز جمعه دشمن را ناکام و ناراحت می‌کند.»

امام جمعه شاهدیه با اشاره به 24 ذی‌الحجه گفت: این روز به نام مباهله و روزی است که پیامبر اسلام با مسیحیان نجران مباهله کرد که داستان آن در آیه ۶۱ سوره مبارکه آل عمران آمده است. مهم‌ترین پیام این داستان تاریخی برای ما این است که پیامبر اعظم اهل تسامح و تساهل در برابر دشمنان اسلام نبود. پیام دیگر مباهله این است که حفظ اسلام عزیز و شریعت محمدی به قدری اهمیت دارد که پیامبر اسلام حاضر می شود برای حفظ آن عزیزترین افراد خانواده‌اش را فدا کند.

وی ادامه داد: 25 ذی‌الحجه نیز روز نزول سوره هل اتی در شأن و منزلت خانواده بزرگوار علی(ع) است. خانواده‌ای که حداقل چهار معصوم در آن زندگی کرده‌اند. خانواده ای که انسان‌های چون حضرت اباالفضل و زینب کبری تحویل جامعه داد. این روز را روز خانواده نهادند تا خانواده‌های مؤمن الگوی خویش را خانواده امیر المومنین علی قرار دهند. امروز دشمنان اسلام تلاش خود را در جهت نابودی خانواده‌ها متمرکز کرده‌اند و محور کار آنان بی رغبت کردن جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده، تشویق خانواده ها به تک فرزندی با شعار انحرافی فرزند کمتر، زندگی بهتر است.

امام جمعه شاهدیه گفت: دشمنان همچنین برای  جابجا کردن شرح وظایف زن و مرد تلاش می‌کنند. در واقع مهم‌ترین وظیفه زن تربیت فرزند سالم و تحویل آن به جامعه است. وقتی یک مادر فرزند خود را به مهد کودک می‌سپارد، فرزندان، او را در پیری به خانه سالمندان می‌سپارند.

دهقان نیری بیان کرد: بی حیا کردن زن‌ها و بی غیرت ساختن مردها از دیگر اقداماتی است که دشمن برای رواج آن در جامعه تلاش می‌کند. اینکه زنی حاضر می شود بی حجاب در جامعه ظاهر شود، این نشانه بی حیایی او است. اینکه مردی حاضر می شود دختر و همسر خود را بزک کرده در انظار نامحرمان قرار دهد، این نشانه بی غیرتی او است.

وی ‏معرفی الگوی غلط و غربی به خانواده ها و تغییر در سبک زندگی و ترویج تجملات و تشریفات را از دیگر محورهای فعالیت دشمنان برشمرد.

انتهای پیام
captcha