حضور ۶ نماینده چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن دانش‌آموزان
کد خبر: 4072656
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

حضور ۶ نماینده چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: مرحله پایانی رشته‌های آوایی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان از فردا، دوم مردادماه با حضور چهار دانش‌آموز پسر و دو دانش‌آموز دختر از استان در تبریز آغاز می‌شود.

مسابقات قرآن دانش آموزان

غلامعلی خدیبی بروجنی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌‌کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال‌ و‌ بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله پایانی رشته‌های آوایی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در شهر تبریز از دوم تا چهارم مردادماه ویژه پسران و از ششم تا هشتم مرداد ویژه دختران، اظهار کرد: مرحله کشوری این دوره در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی به‌صورت مجازی و آنلاین با حضور ۴۳ دانش‌آموز از استان برگزار شد و در نهایت، شش دانش‌آموز دختر و پسر به مرحله نهایی و حضوری مسابقات راه یافتند.

وی ادامه داد: بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ در پنج سطح، عمومی، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل (به‌صورت مشترک در دانش‌آموزان دختر و پسر) و دو رشته اذان و مداحی ویژه دانش‌آموزان پسر است که به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود و شش نماینده از استان حضور دارند.

خدیبی بیان کرد: چهار دانش‌آموز پسر امروز، یکم مردادماه عازم تبریز می‌شوند و دختران دانش‌آموز نیز در روز چهارشنبه، پنجم مردادماه به تبریز عزیمت خواهند داشت و به رقابت با دیگر دانش‌آموزان در مرحله نهایی خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌‌کل آموزش‌ و پرورش تأکید کرد: مرحله مقدماتی بخش پژوهشی نیز در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه‌ سجادیه، احکام و انشای نماز به میزبانی مشهد برپا می‌شود که در این بخش، آثار ۳۰ دانش‌آموز از استان به دبیرخانه ارسال شده است تا آثار برگزیده به مرحله نهایی کشوری راه یابند.

وی در پایان گفت: امسال در مرحله آموزشگاهی، بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز سراسر استان در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شرکت داشتند که سه هزار و ۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha