ایجاد بانک اطلاعات فعالان قرآنی سمنان
کد خبر: 4072695
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

ایجاد بانک اطلاعات فعالان قرآنی سمنان

رئیس اتحادیه مؤسسه‌ها و تشکل‌های قرآنی استان سمنان از ایجاد بانک اطلاعات فعالان قرآنی استان در راستای ساماندهی و توسعه فعالیت‌های آنان خبر داد.

ایجاد بانک اطلاعات فعالان قرآنی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا فتحی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان سمنان، امروز 1 مرداد در نشست مؤسسه‌های قرآنی میامی گفت: با پیگیری اتحادیه مؤسسه‌های قرآنی استان سیستم جامع اطلاعات قرآنی شامل قرآن‌آموزان، مربیان و فعالان قرآنی هر شهرستان سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی تشکیل انجمن خیران قرآنی در شهرستان‌ها را ضروری دانست و افزود: برای اجرای مصوبات و تحقق برنامه‌های قرآنی نیازمند اعتبار هستیم که در این زمینه نقش خیران بسیار مؤثر است.

فتحی با اشاره به اینکه راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در سطح استان سمنان ضروری است اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز نقش بسزایی در تصمیم‌گیری و ارائه راهکارهای اساسی در بخش‌های مختلف قرآنی دارند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان سمنان در خصوص بیمه فعالان قرآنی یادآور شد: مربیان، مدیران و عوامل اجرایی قرآنی در سطح استان می‌توانند از طریق معرفی مؤسسه‌ها و اتحادیه‌های قرآنی نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره ظرفیت قرآنی در دسترس نیست، متذکر شد: ایجاد مرکز جمع‌آوری ظرفیت‌های قرآنی از جمله تعداد قاریان، حافظان، اساتید قرآنی و فعالان قرآنی ضرورت دارد.

به گفته وی، فعالیت‌های قرآنی در سطح استان توسط نهادهای فرهنگی باید توسعه و گسترش یابد که در این راستا یک اتحادیه، ۵۴ مؤسسه قرآنی ثبت شده در اداره ثبت اسناد و املاک و ۱۳۰ تشکل‌ قرآنی شامل دارالقرآن و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در سطح استان فعال است.

انتهای پیام
captcha