تحریف نباید موجب نادیده گرفتن اقدامات مثبت کشور شود
کد خبر: 4073946
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

تحریف نباید موجب نادیده گرفتن اقدامات مثبت کشور شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به توصیه‌های هفت گانه رهبر معظم انقلاب گفت: ما باید به این نکات توجه کنیم و اجازه ندهیم با تحریف اقدامات مثبت نادیده گرفته شود. نگذاریم رگه‌های مرتجع در کشور رواج پیدا کند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از همدان، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور عصر امروز ۵ مردادماه در جشن روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد که به همت بسیج رسانه همدان برگزار شده بود، اظهار کرد: همدانی‌ها این افتخار را دارند که ۱۲۳ شهید در عملیات مرصاد تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: در این عملیات در ابتدای امر چون جبهه مقابل رزمندگان ما، ایرانی بودند خیلی از رزمندگان باور نمی‌کردند که این منافقان با وجود اینکه ایرانی هستند دشمن هستند و از سوی صدام حمایت می‌شوند، ایستادگی رزمندگان و شهدای این عملیات موجب شد تا منافقان خائن و مزدوری که قصد رسیدن و تصرف تهران را داشتند به درک واصل شده و یا شکست بخورند.

حسینی با بیان اینکه درسال ۶۰ منافقان اعلام جنگ مسلحانه کردند، گفت: در این راستا برخی از مسئولان را به شهادت می‌رساندند اما به این بسنده نکرده و به سراغ مردم عادی از جمله پیرمردی که عکس امام(ره) در مغازه‌اش نصب بود یا رزمنده‌ای که از جبهه برگشته یا یک زن چادری را ترور می‌کردند، اما با لطف خدا این منافقان در عملیات مرصاد به کمین افتادند.

وی با تبریک هفته خبرنگار که با توجه به مقارن شدن با ایام محرم در بازه یکم تا هفتم مرداد برگزار می‌شود، بیان کرد: خبر از مقوله دانش است و رهیافت آن دانایی و روشنایی است، در قرآن کریم بالغ بر ۵۲ بار مشتقات خبر آورده شده است همانطور که در جبهه و عملیات مرصاد دفاع از کیان خود در جنگ سخت مهم بود در جنگ نرم هم اصحاب رسانه پیشگامانی هستند که می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند، همانطور که در پیشبرد انقلاب و پیروزی آن و نشر سخنرانی‌های امام(ره) رسانه اثرگذار بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: دوران دفاع مقدس هم در جنگ رسانه‌ای بودیم، جنگ رسانه‌ای که به دنبال تضعیف روحیه مردم و نا امید کردن آنها بخاطر شرایط جنگی بودند. به طور مثال وقتی خرمشهر فتح شد رسانه‌های دشمن آن را پوشش رسانه‌ای نمی‌دادند، در شرایط جنگ همه مردم متحد می‌شوند از این رو دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بود تا عده‌ای بگویند کشور به بن‌بست رسیده است. در دفاع مقدس نیز خبرنگارانی همچون نادر طالب‌زاده‌ها بودند که در این جبهه روشنگری می‌کردند.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور نقدهایی وجود دارد اما این نقد باید منصفانه باشد و نباید فقط کمبودها و کاستی‌ها را مطرح و برجسته کرد.

حسینی ابراز کرد: در سخنان سخنگوی دولت در دو روز گذشته اعلام شد که  ۵۸۰ درصد نزدیک به ۶ برابر درآمد نفتی کشور افزایش پیدا کرده است و این نشان می دهد اگر عزم و اراده باشد کارهای بزرگی می‌توان انجام داد. سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد دلاری در ایران از جمله اتفاقاتی است که در طول تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است که اکنون در حال اجراست.

وی گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی حتی پروژه‌هایی با ۹۰ درصد پیشرفت در کشور تعطیل شده بود، اما در حال حاضر تحرک ایجاد شده، احیای کارخانه‌ها، رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت دولت فعلی است تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود دولت به دنبال علاج موقت یعنی پرداخت مبالغ به تک تک نیست.

حسینی با اشاره به توصیه‌های هفت گانه رهبر معظم انقلاب گفت: ما باید به این نکات توجه کنیم و اجازه ندهیم با تحریف اقدامات مثبت نادیده گرفته شود. نگذاریم رگه‌های مرتجع در کشور رواج پیدا کند.

حسینی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای فعلی ما ارتقای سطح فکری رسانه‌ای است، یادآور شد: در ماجرای اخیر سیل استان فارس یکی از رسانه‌ها عکسی از سیل کشوری دیگر (مربوط به سیل جده) را منتشر کرده بود این‌ها به عنوان یکی از شیوه‌های جنگ روانی به کار گرفته شده در فضای مجازی است.

وی در پایان گفت: جلسات متعددی در کمیسیون فرهنگی در مورد سازمان نظام روزنامه نگاری در حال بررسی است تا طی لایحه‌ای به مجلس ارائه شود تا مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه تا حدودی مرتفع شود.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از اولین رویداد رسانه‌ای ۸ هزار شهید همدان رونمائی شد و از خبرنگار ایکنا همدان برای گزارش عملیات مرصاد نیز تقدیر به عمل آمد.

تحریف نباید موجب نادیده گرفتن اقدامات مثبت کشور شود

انتهای پیام
captcha