برگزاری همایش «موکب‌داران اربعین حسینی» در کردستان
کد خبر: 4075628
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

برگزاری همایش «موکب‌داران اربعین حسینی» در کردستان

همایش ملی «موکب‌داران اربعین حسینی» همزمان با سراسر کشور امروز، ۱۲ مردادماه در استان کردستان برگزار شد.

همایش موکب داران اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، امروز، ۱۲ مردادماه در همایش ملی «موکب‌داران اربعین حسینی» اظهار کرد: سفر معنوی و ارزشمند اربعین حسینی می‌تواند سرآغاز تحول و تغییر اساسی در زندگی هر انسانی باشد و امام صادق(ع) می‌فرماید: «اگر مردم می‌دانستند که در زیارت قبر سیدالشهدا چقدر برکت وجود دارد قبل از رفتن از شوق زیارت می‌مردند».

مدیرکل اوقاف استان کردستان با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می‌فرماید: رمز ماندگاری محبت اهل بیت(ع) در دو چیز است عزاداری اهل بیت و باب زیارت اهل بیت(ع)، بیان کرد: کمترین مستحبی است که به اندازه زیارت سیدالشهدا(ع) برای آن ثواب قائل شده‌اند.

وی افزود: در انقلاب اسلامی دو مسئله به عنوان سازندگی و انسان‌سازی حقیقی خود را نشان داده که این دو حرکت هشت سال دفاع مقدس و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین بوده است چراکه در پیاده‌روی اربعین بیش از 20 میلیون نفر از 51 کشور جهان در آن مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اثر معنوی اربعین اظهار کرد: خروجی چله‌نشینی توسل به حضرت اباعبدالله الحسین در اربعین پیاده خواهد شد چراکه در این چهل روز ما تمرین انس با سیدالشهدا را داریم و در اربعین خروجی انسان‌سازی این چهل روز را خواهیم دید.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) که می‌فرماید :«نیت مؤمن اثرگذارترو مهم‌تر از عمل مؤمن است»، افزود: در این راستا در اربعین باید با نیت اخلاص در این مسیر حرکت کنیم لذا در مجلس سیدالشهدا هرچقدر انسان خود را بشکند قرب سیدالشهدا را بیشتر پیدا می‌کند.

مدیرکل اوقاف کردستان معرفت‌افزایی در حرکت عظیم اربعین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در این راستا باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا زمینه معرفت‌افزایی در شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه نماز جماعت برکت مواکب اربعین بوده است،افزود: نماز جماعت و نماز اول در مواکب اربعین باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتراز فیوضات این سفر معنوی را برای زوار دیگر و خود فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام کاروند در پایان یادآور شد: علمدار حرکت اربعین در حاشیه نباشد چراکه تمام تلاش ما این است که مقدمات ظهور امام زمان را فراهم کنیم لذا تمام مبلغان بحث ودعای فرج را در اولویت این سفر معنوی خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha