برگزاری طرح‌های گردشگری مذهبی در اردبیل
کد خبر: 4075848
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

برگزاری طرح‌های گردشگری مذهبی در اردبیل

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل گفت: طرح‌های گردشگری مذهبی در قالب تورهای فرهنگی و گردشگری در فرهنگسراهای اردبیل برای مخاطبان برگزار می‌شود.

بقاع متبرکهبه گزارش ایکنا از اردبیل، اباصلت ابراهیمی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، ۱۳ مردادماه، در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح گردشگری مذهبی اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در حوزه گردشگری نیز فعال بوده و طرح‌های گردشگری مذهبی را در فرهنگسراهای شهرداری اردبیل اجرا می‌کند.

وی با اشاره به استقبال پرشور مخاطبان فرهنگسراها از طرح گردشگری مذهبی، و اردوهای زیارتی و زیارت اماکن متبرکه بخصوص در دهه اول ماه محرم حسینی افزود: این طرح با هدف آشنایی شهروندان با ساختارهای فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهر اردبیل توسط فرهنگسراها اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل همچنین با اشاره به ضرورت آشنایی شهروندان با معماری اسلامی و هویت و تاریخ بیان کرد: مساجد، امازاده‌ها و بناهای متبرکه از جاذبه‌های معنوی شهر اردبیل است که طرح گردشگری مذهبی هفته‌ای یک بار توسط امور فرهنگی هر پنج فرهنگسرای شهرداری اردبیل برگزار می‌شود.

ابراهیمی به فعالیت اداره گردشگری این سازمان در خصوص پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان تلاش می‌کند تا نقش خود را برای اردبیل ۲۰۲۳ نیز به نحو احسن ایفا کند.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری اردبیل با پیوست آموزش‌های شهروندی اجرا و برگزار می‌شود گفت: در طرح‌های گردشگری نیز، فرهنگ گردشگرپذیری و میزبانی به شهروندان ارائه می‌شود تا شهروندان در اردبیل که یک شهر گردشگری است آداب مهمان‌پذیری و میزبانی را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha