حماسه عاشورا؛ گستره وسیع از والاترین ارزش‌های دینی و انسانی
کد خبر: 4076301
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

حماسه عاشورا؛ گستره وسیع از والاترین ارزش‌های دینی و انسانی

هیئت رئیسه دانشگاه مازندران در پیامی به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی آورده است: حماسه سرخ عاشورا، گستره بسیار وسیعی از والاترین ارزش‌های دینی و انسانی است.

به گزارش ایکنا از مازندران، هم‌زمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، هیئت رئیسه دانشگاه مازندران پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

محرم هر سال، یادآور حماسه پرشور سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است. مطالعه حوادث منجر به واقعه جان‌سوز عاشورا، آموختن درس شجاعت و دین‌داری از مولا حسین(ع) و شناخت مصادیق حق و باطل، به استناد «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» تکلیفی است بر دوش شیعیان در هر عصر و زمانی.

حماسه سرخ عاشورا، گستره بسیار وسیعی از والاترین ارزش‌های دینی و انسانی هم‌چون ایثار، جوان‌مردی، شکیبایی، وفا، آزادگی و بصیرت است. عاشورا، حماسه انسان‌های پاک و راست قامتی است که عاشقانه به دعوت الهی لبیک گفتند و در برابر ستم بیدادگران، سر تعظیم فرود نیاوردند. الگوهای عاشقی و آزادگی که خاطره ایستادگی و مقاومتشان در تاریخ، جاودانه گشت و سرلوحه زنده‌دلان و نیک‌سیرتان عالم قرار گرفت.

نهضت حسینی و حادثه جان‌سوز عاشورا، آن‌چنان بر قلب‌ها تأثیر گذارده است که هر سال با فرا رسیدن محرم، خون پاک شهیدان عظیم‌الشأن کربلا، در رگ‌های تاریخ جوششی تازه می‌یابد و عاشقان دل‌سوخته را شوریده‌تر و تشنگان حقیقت را شیفته‌تر می‌سازد به نحوی که تبلور این جوشش، شیفتگی و عاشقی را در روز عاشورا و نیز در حماسه باشکوه پیاده‌روی اربعین شاهد هستیم.

هیئت رئیسه دانشگاه مازندران، فرا رسيدن ایام حزن و اندوه و ماه سوگواری حضرت آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران فداکار و باوفاي ايشان و ایام‌الله تاسوعا و عاشورای حسینی را حضور مردم خداجوی و آزادگان جهان تسلیت گفته، ضمن آرزوی قبولی عزاداری، از درگاه باریتعالی، زیارت بارگاه مطهر آن امام همام را در دنیا و شفاعت آن بزرگوار را در آخرت برای تمامی عاشقان، شیفتگان و دلدادگان آن حضرت مسئلت داریم».

انتهای پیام
captcha