زیرساخت‌های لازم برای حفظ نخبگان ملی فراهم شود
کد خبر: 4076461
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

زیرساخت‌های لازم برای حفظ نخبگان ملی فراهم شود

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه باید از نوابغ و نخبه‌ها در راستای پیشرفت علمی و فناوری بهره گرفت گفت: نوابغ و نخبگان کشور باید با ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم در کشور باقی بمانند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 15 مردادماه در دیدار با مدیران و کارکنان بنیاد نخبگان با اشاره به لزوم ایجاد تغییرات در نظام آموزشی کشور اظهار کرد: کودکان این سرزمین نیاز دارند که از ابتدای شروع دوره آموزشی خود، اصول مهم و بنیادی همچون تشخیص خوب از بد، پرورش قدرت تصمیم‌گیری، تفکر و تدین را فرا گیرند.

وی افزود: در سیستم آموزشی کشور، فقدان و عدم وجود برخی از مسائل بنیادی به شدت به چشم می‌خورد و نیاز است که تغییر و تحولات اساسی در این زمینه صورت گیرد تا آموزش کودکان در بدو ورود به دوره تحصیلی به درستی انجام شود.

امام جمعه یزد استحکام هویتی و شخصیتی را اساسی‌ترین و مهمترین فاکتور وجودی هر شخص دانست و تصریح کرد: نظام آموزشی کشور باید به گونه‌ای باشد تا هویت و شخصیت فرزندان کشور را به درستی و بر اساس فرهنگ ایرانی – اسلامی استحکام ببخشد و کودکان این سرزمین بدانند که هویت هر فرد، معرف آن شخص است و باید نسبت به پرورش هویتی خود با جدیت عمل کرده و از الگوپذیری نادرست از برخی شخصیت‌های ساخته شده اجتنناب کنند.

ناصری عنوان کرد: آموزش و پرورش باید به گونه‌ای عمل کند که قوه تحلیل و تفکر را پرورش دهد و دانش آموز را پرسش‌گر تربیت کند، زیرا شخص جویای علم در نهایت می‌تواند به تولید علم و انجام پژوهش‌های فاخر کمک کند.

وی افزود: یزد، استانی نخبه‌پرور است و باید از این نوابغ و نخبه‌ها در راستای پیشرفت علمی و فناوری استان و کشور بهره گرفت و زمینه‌های لازم برای حفظ نوابغ و نخبگان استان در کشور را باید فراهم کرد.

امام جمعه یزد راهکار حفظ و پرورش نوابغ را در تشکیل گروه‌های مرتبط با این امر در دانشگاه‌ها دانست و گفت: با تشکیل گروه‌های نیرویاب و فعال در مدارس و دانشگاه‌ها می‌توان نوابغ و نخبه‌های کشور را تشخیص و پرورش داد.

ناصری بیان کرد: کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با به کارگیری نخبه‌ها و نوابغ کشور، در راستای حفظ نخبگان و پیشبرد اهداف علمی – پژوهشی  این مرز و بوم می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند.

انتهای پیام
captcha