مسئولان به وظایف خود در قبال سیل‌زدگان چهارمحال‌وبختیاری عمل کنند
کد خبر: 4077582
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

مسئولان به وظایف خود در قبال سیل‌زدگان چهارمحال‌وبختیاری عمل کنند

امام‌جمعه موقت شهرکرد گفت: با توجه به سیلی که به وقوع پیوست برخی مردم استان دچار مشقت‌هایی شدند و مسئولان باید به وظایف خود در قبال مردم سیل‌زده عمل کنند.

سیدابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد امروز ۲۱ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار کرد: با توجه به سیلی که به وقوع پیوست برخی مردم استان دچار مشقت‌هایی شدند؛ مسئولان باید به وظایف خود در قبال مردم سیل‌زده عمل کنند البته درحین وقوع سیل نیز شاهد حضور مسئولان بودیم و حتی بسیاری از مردم در قالب گروه‌های جهادی اقدام به کمک‌رسانی کردند و باید توجه داشت تمامی این وقایع طبیعی امتحانات الهی هستند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در آبرسانی به شهرکرد و برخی شهرهای دیگر چهارمحال‌وبختیاری، افزود: پس از وقوع سیل در استان شاهد گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ و قطعی آب در مرکز استان و برخی نقاط دیگر بودیم که این مسئله مربوط به رخداد یک واقعه استثنایی یعنی نفوذ سیل به سرچشمه آب است به طوری که حدود ۶۰ درصد از آب شهرکرد که از کوهرنگ تأمین می‌شد به واسطه گل‌آلود شدن از مدار خارج و در نتیجه مشکلات بسیاری در تامین آب شرب ایجاد شد.

امام‌جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: مسئولان با تمام قوا تلاش کرده و با اتصال چاه‌های کشاورزی اطراف به شبکه آبرسانی در شهرکرد شرایط قطعی آب در شهرکرد و سایر شهرهای چهارمحال و بختیاری را بهبود بخشیدند اما هنوز برای برطرف شدن کامل مشکل زمان لازم است. البته تقاضای جدی مسئولان از مردم صرفه‌جویی در مصرف آب است تا همه مردم امکان بهره‌مندی از آب را داشته باشند تا به امید خدا مشکل کمبود و قطعی آب در تمامی نقاط استان برطرف شود.

فاطمی با اشاره به مذاکرات و توافق‌نامه برجام، بیان کرد: این توافق‌نامه از سوی طرف‌های غربی تهیه شده و این کشورها ادعا دارند این توافق‌نامه نهایی است اما مسئولان جمهوری اسلامی ایران این اقدام طرف‌های غربی را نوعی جوسازی می‌دانند یعنی کشورهای غربی قصد دارند دولت ایران را در یک عمل انجام‌ شده قرار دهند. البته مسئولان ایران در مسیر رسیدن به توافق درحال تلاش هستند اما همچنان توافقی انجام نشده و دولت‌های غربی قصد دارند توافقی را به عنوان پایان کار برجام اعلام کنند و درصورت نپذیرفتن دولت ایران سایر کشورها و به ویژه کشورهای دوست را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تحریک کنند.

امام‌جمعه موقت شهرکرد تأکید کرد: حل معضلات و مشکلات اقتصادی و معیشتی خواست تمامی آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان است و برای رسیدن به این مسئله باید از یک مسیر عبور شود که در این مسیر مشکلاتی وجود دارند اما باید تلاش شود که خواسته‌های ایران همراه با عزت، افتخار، سربلندی و بدون سرخم کردن در برابر زورگویان به دست آیند.

انتهای پیام
captcha