مسیر گردشگری مذهبی امامزاده یعقوب صائین‌قلعه هموار می‌شود
کد خبر: 4079284
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

مسیر گردشگری مذهبی امامزاده یعقوب صائین‌قلعه هموار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: مسیر گردشگری مذهبی در امامزاده یعقوب شهر صائین‌قلعه هموار می‌شود.

امامزاده یعقوب(ع) شهر صائین‌قلعهبه گزارش ایکنا از زنجان، سید‌سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، صبح امروز، ۲۹ مردادماه، در جلسه بررسی طرح توسعه و ساماندهی امامزاده یعقوب(ع) شهر صائین‌قلعه، گفت: احداث مجموعه اقامتی و تکمیل زیرساخت‌های مناسب در کنار زائرسرای موجود برای زوار حرم، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار برای اراضی تحت تملک آستان مقدس و شهرداری، تولید محتواهای فرهنگی گردشگری مذهبی و همکاری در خصوص معرفی هرچه بهتر و بیشتر این امامزاده و جذب گردشگران مذهبی به حرم مطهر با جدیت و تعامل بیشتر با سایر دستگاه‌های دولتی باید انجام شود.

وی با اشاره به محوطه امامزاده یعقوب(ع) شهر صائین‌قلعه، متذکر شد: در راستای خدمات‌رسانی بهینه به گردشگران و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت آسایش گردشگران مذهبی، علی‌رغم کمبود اعتبارات، مبلغی را برای محوطه‌سازی پیرامون امام‌زاده یعقوب شهر صائین‌قلعه پیش‌بینی و پیشنهاد می‌کنیم.

صفوی بیان کرد: می‌توان در زمین بایر ۱۰ هکتاری که در اطراف امامزاده وجود دارد یک مجتمع تفریحی با امکانات کامل را برای گردشگران و مردم این منطقه ایجاد کرد که در همین راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان قول مساعد برای صدور مجوز و کمک برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب آن را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در تلاش است با تدوین برنامه‌ای مدون گام‌های مؤثری را در راستای تقویت ظرفیت‌های حوزه گردشگری این امامزاده بردارد و بهسازی، محوطه‌سازی و ساماندهی امامزاده و بافت پیرامونی آن بعد از انعقاد قرارداد انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در ادامه این جلسه از وجود ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: این تعداد امام‌زادگان در جای‌جای استان رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است؛ که امامزاده یعقوب یکی از شاخص‌ترین امامزاده‌ها در استان زنجان و منطقه صائین قلعه است.

وی تاکید کرد: متولی اصلی این امامزاده، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره‌کننده آن نیز به‌صورت هیئت‌امنایی است که به‌طور مستقیم از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه مکانی برای گردش، زیارت و سیاحت هستند لذا باید از این ظرفیت عظیم به‌خوبی استفاده کنیم، متذکر شد: اجرای طرح‌های به‌سازی امامزادگان و بقاع متبرکه، زمینه را برای دست‌یابی به اهداف گردشگری مذهبی فراهم خواهد کرد و باید از ظرفیت کامل این اماکن مقدس و مورد احترام مردم و همچنین مورد توجه گردشگران مذهبی و معنوی، استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha