مسجد محلی برای کرنش در پیشگاه خداوند متعال است
کد خبر: 4080590
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

مسجد محلی برای کرنش در پیشگاه خداوند متعال است

امام جمعه نقده گفت: مسجد محلی برای کرنش و تعطیم در پیشگاه خداوند متعال محسوب می‌شود، پس در دین مبین اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسجد محلی برای کرنش در پیشگاه خداوند متعال استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا امام جمعه نقده در همایشی که دوم شهریور به مناسبت روز جهانی مسجد در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسجد، خانه خدا و محل تجمع همه پارسایان است.

وی خاطرنشان کرد: گنبد و گلدسته‌های این مکان مقدس در اذهان اهل معرفت، فرد متدین را مجسم می‌کند، که عرق‌چین بر سر گذاشته و دو دست خود را برای تسبیح و ذکر خدا به سوی آسمان‌ها بلند کرده است.

امام‌جمعه نقده ندای دلنشین اذان را یادآور توحید، رسالت و ولایت در جوامع اسلامی دانست و گفت: این ندای الهی همه‌روزه جان و دل زنان و مردان مومن را جلا می‌دهد و عطر دل‌انگیز معنویت را در فضای جامعه پراکنده می‌کند.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با بیان اینکه، در فرهنگ اسلامی، نام مسجد یادآور بندگی و کرنش در پیشگاه خداوند متعال است ، افزود: در قرآن کریم بر جنبه‌های عبادی مسجد بیش از هر بعد دیگراشاره شده، ولی بر کسی پوشیده نیست، که این مکان مقدس در طول تاریخ کاربرد‌های مختلف داشته است.

وی با بیان اینکه بدون‌تردید مسجد را باید سرچشمه تمدن ناب اسلامی دانست، اضافه کرد: مهم‌ترین بنا در کشورهای مسلمان مسجد جامع است، که همواره محل تجمع همچنین رفت و آمد انسان‌های دیندار بوده و کارکردهای مختلف خود را به منصه ظهور رسانده است.

امام‌جمعه نقده با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی با مساجد پیوند دیرینه‌ای دارند، بیان داشت: نهضت انقلاب نیز از این اماکن مقدس شروع شد، نخستین روشنگری‌ها و سخنرانی‌های آگاهی‌بخش در مساجد بوده و بعدها دامنه آن به دانشگاه‌ها، بازار، مدارس و سایر اماکن کشیده شد.

وی ادامه داد: در مساجد جلوه‌های ایمانی هنرمندان مسلمان به تصویر کشیده شد، و هنرهایی مختلف و متعدد نظیر نقاشی، معماری، خطاطی و ... با رنگ و بوی معنوی معرفی شده و به تدریج در بستر زمان و مکان رشد یافت.

وی با بیان اینکه، مسجد، کانون اتحاد و هم‌بستگی، انس و الفت مسلمانان محسوب می‌شود، اضافه کرد: نقش مساجد برای گردآوردن مردم یک محله قابل‌انکار نیست، به‌طوری‌که در دوران دفاع مقدس هم رزمندگان اسلام اغلب در مسجد ثبت‌نام کرده و اعزام می‌شدند، بانوان نیز این اماکن را به ستاد پشتیبانی جبهه تبدیل می‌کردند

انتهای پیام
captcha