«لبخند خدا»؛ تجربه انس با قرآن برای کودکان و نوجوانان
کد خبر: 4080648
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

«لبخند خدا»؛ تجربه انس با قرآن برای کودکان و نوجوانان

رستوران قرآنی، عنوان مجموعه‌ فعالیت‌هایی است که مرکز فرهنگی و تربیتی لبخند خدا برای ارائه معارف قرآنی با شیوه‌ای تازه و خلاقانه به مخاطب کودک و نوجوان طراحی کرده است.

رستوران قرآنی در مرکز فرهنگی و تربیتی لبخند خدا

کودک و نوجوان تشنه دیدن و شنیدن از دنیای پیرامون است، ولی با نگاهی نو و تازه، آن‌گونه که به دنیای متفاوت و پیچیده او در زندگی امروز نزدیک باشد و قرآن سرشار از لطایف، قصه‌ها و نکات نابی که کافی است نگاه تازه و خلاقانه‌ای به سراغ آن برود تا جذابیت این مفاهیم را با روشی نو در اختیار نسل جدید بگذارد؛ مرکز فرهنگی «لبخند خدا» نیز با نگاهی تازه به سراغ قرآن رفته تا لذت انس و همنشینی با آن را در قالبی متفاوت به کودکان و نوجوانان بچشاند.

سلیمه براتی، مدیر مرکز فرهنگی و تربیتی لبخند خدا در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: این مجموعه ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۶ سال است که با محوریت جزء سی‌ام قرآن و در قالب‌ رستوران قرآنی فعالیت می‌کند، این رستوران طراحی شده تا لذت همنشینی با قرآن، بازی‌ها و معارف قرآنی و زندگی با آنها را در قالب غرفه‌های متنوع و متعدد به کودکان و نوجوانان هدیه بدهد.

وی افزود: غرفه‌های ما عبارتند از میوه‌ها، نوشیدنی‌ها و ساندویچ‌ قرآنی، به این ترتیب که میوه‌ها و نوشیدنی‌ها، متناسب با طبع و مزاج مخاطب طراحی و تهیه شده و برای انتخاب در اختیار او قرار می‌گیرد. ساندویچ قرآنی نیز شامل بسته‌ای از فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بوده که متناسب با سلایق آنها به‌صورت جذاب، مختصر، سریع و خوشمزه طراحی شده است.

مدیر مرکز فرهنگی و تربیتی لبخند خدا ادامه داد: در ساندویچ قرآنی، حرف «س» مخفف سرود، «الف» مخفف احکام و بازی، «ن» مخفف نمایش و قصه‌گویی، «و» مخفف ورزش، «ی» مخفف یاری گرفتن از شهدا، بزرگان و معرفی الگو و «چ» مخفف چالش و چیستان است که محتوای قرآنی متناسب با سنین مختلف در قالب این بسته برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: تیم محتوایی ما، گروهی از دانشجویان هستند که محتوای قرآنی را با استفاده از مباحث استاد احمدرضا اخوت، متناسب با نیاز هر سن و ویژگی‌های روانشناختی کودک و نوجوان ارائه می‌کنند و هدف ما انس و ارتباط، فهم و تدبر و در نهایت، زندگی با قرآن برای کودکان و نوجوانان است.

براتی با بیان اینکه دوره‌های قرآنی مجموعه، دو تا سه هفته زمان می‌برد، گفت: پس از طی این مدت، کودکان و نوجوانان در شبکه‌ای اجتماعی به نام «قل قل» که در آن، استودیویی به‌صورت نمادین ساخته شده است، تجربه خود از ارتباط و زیست با قرآن را برای خانواده و همسالان شرح می‌دهند.

وی تأکید کرد: در بسته فعالیت‌های فرهنگی، سوره‌های قرآن در قالب بازی، شعار و چالش به مخاطب ارائه می‌شود، مثل آموزش سوره قریش در قالب بازی ۸ نفره برج همدلی که همکاری و کمک به همنوع را به مخاطب آموزش می‌دهد.

مدیر مرکز لبخند خدا گفت: ساندویچ قرآنی تاکنون در مراکز مختلفی مثل مدارس، مساجد، مجموعه‌های فرهنگی و پارک‌ها اجرا شده، هزار نفر عضو دارد و در طول پنج سال اجرا، نتایج بسیار درخشانی داشته است. در واقع، مرکز فرهنگی لبخند خدا، مجموعه کاملی از فعالیت‌های تفریحی، فرهنگی و تربیتی با محوریت قرآن را برای کودک و نوجوان تدارک دیده و در این مجموعه، حتی پذیرایی‌ها با محوریت قرآن و روایات انتخاب شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

گفت‌وگو از پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha