جریان انقلابی باید بازسازی شود
کد خبر: 4080850
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

جریان انقلابی باید بازسازی شود

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، بازسازی انقلابی را ازجمله موضوعات مهم مورد توجه دولتمردان برشمرد و گفت: تلاش‌‌های انجام شده در سراسر کشور به ویژه استان یزد با همه محدودیت‌ها قابل تقدیر است.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، 4 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در روستای فهرج برگزار شد اظهار کرد: تقوا اقسام و عرصه‌های مختلفی دارد، یکی از اقسام تقوا، تقوای در قول است که قرآن از آن تعبیر به قول سدید دارد.

وی ادامه داد: واژه سدید از سد است یعنی استوار، محکم و غیر قابل نفوذ  و بر این مبنا سخن باید بر این ویژگی‌ها متمرکز باشد نه آنکه فقط الفاظ آن قشنگ و زیبا باشد و این قول عرصه‌هایی دارد، یکی در خطبه‌های نماز جمعه، یکی در منزل، دیگری در دادگاه و یا حتی در فضای مجازی است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به هفته دولت گفت: در هفته دولت مطالبات رهبری که از دولتمردان سیزدهم خواستند، باید مورد توجه قرار گیرد، مثل ضرورت تکیه بر ارزش‌های اسلامی، تلاش برای تحقق دولتی مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه و اقدامات برنامه‌ریزی شده و همچنین مقابله با جنگ روانی و نرم دشمن و از سویی دیگر اولویت‌هایی باید به شکل ویژه مورد توجه مجموعه دولت سیزدهم و همه افراد مؤثر در کشور باشد.

وی ادامه داد: هر چند تلاش‌هایی که دولتمردان در سراسر کشور داشته‌اند، مخصوصاً در استان یزد و با همه محدودیت‌هایی که وجود داشته پرانگیزه و با شتاب و پر تلاش همت ورزیدند و این نکته قابل تقدیر است اما موضوعات مهمی نیز  لازم به توجه است که بازسازی انقلابی از آن جمله است، در این هشت سال قبل از دولت سیزدهم به اسم اعتدال جریان انقلابی لطمه‌های فراوانی دید که باید در این زمینه بازسازی صورت گیرد.

مدرسی موضوع مهم دیگر را فسادستیزی بیان کرد و افزود: در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه‌های اقتصادی این مهم باید مورد توجه باشد که جریان‌های زیادی را به خود مرتبط می‌سازد؛ بحث 92 هزار میلیارد تومان یکی از موضوعات اقتصادی روز است که باید زمینه‌های این جریان و خطای بزرگ را شناسایی کرد و با افراد و گروه‌هایی که در این فضا دخیل بوده‌اند برخورد قانونی صورت گیرد و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر احیای امید و اعتماد در دل مردم است که همه ارکان و بخش‌ها باید آن را اصل اساسی قرار دهند و اصل دیگر انسجام، اقتدار و اشراف دولت است. وحدت و انسجام همه قوا خصوصاً در استان یزد قابل تقدیر است و این انسجام باید برای حل مشکلات و تسهیلگری مردم به کار گرفته شود و در سراسر کشور مورد توجه باشد.

مدرسی افزود: در زمینه فرهنگ و رسانه نیز باید به این مهم توجه کرد که جریان رسانه و فرهنگ انقلابی در یزد باید دایره خود را وسیع‌تر ببیند و با وسعت نظر و بدون تنگ نظری و نگاه سلیقه‌ای افرادی که واجد شرایط حضور و اثرگذاری در جریان فرهنگ و رسانه هستند، برای استفاده از پتاسیل‌های مختلف و ایجاد جریان‌های مؤثر اجتماعی و انقلابی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد یکی از مطالبات دیگر مردم را تحول در سیاست خارجی بیان کرد و گفت: این مهم انجام شده و آخرین مطالبه هم امتداد اصلاح و  تغییر بخش‌هایی در فضای مدیریتی بر مبنای عدالت و فسادستیزی و به نفع مردم است. در زمینه سیاست خارجی موضوع برجام مطرح است باید مواظبت بر وقت‌کشی غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها و همچنین هوشیاری و برخورد با کسانی که به اصطلاح آشوب‌گر هستند و در نظم و امنیت کشور و مردم اخلال ایجاد می‌کنند، مورد توجه باشد.

وی اولویت دادن به روستاها را از دیگر مطالبات مردمی برشمرد و بیان کرد: در رابطه با کسانی که می‌خواهند سلب امنیت کنند، دستگاه قضایی و انتظامی باید با انسجام و هماهنگی اقدام کنند و تاکنون نیز اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است و مردم و گروه‌های مختلف نیز باید آگاهانه عمل و رفتار کنند.

انتهای پیام
captcha