دولت عدالت‌خواه در مقابل فساد ساختاری و غیرساختاری بایستد
کد خبر: 4080879
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

دولت عدالت‌خواه در مقابل فساد ساختاری و غیرساختاری بایستد

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه برای توسعه مبانی دانش‌بنیان و اشتغال سالم باید به منویات مقام معظم رهبری گوش سپرد، ادامه داد: اصل ۴۴ باید حکیمانه اجرایی شود و دولت عدالت‌خواه و ضد فساد با تدبیر در مقابل فساد ساختاری و غیرساختاری ایستادگی کند.

آیت الله دری نجف آبادی، امام جمعه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 4 شهریور، در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس برگزار شد، تصریح کرد: برای قرار گرفتن در شمار صالحین باید زینت اهل تقوا را از خداوند طلب کرد. اخلاص بزرگ‌ترین کلید بعد از معرفت برای انجام امور است و برای موفقیت باید به خداوند متوسل شد و توکل کرد.

وی به هفته دولت و شهدای آن اشاره و ادامه داد: شهیدان باهنر و رجایی در دوره کوتاه مسئولیت خود خدمات ارزشمندی از خود برجای گذاردند و به واسطه داشتن حس مسئولیت‌پذیری، ساده‌زیستی و درایت الگوی دولتمردان هستند. این هفته فرصتی فراهم می‌کند تا دولتمردان از عملکرد یک ساله خود در حوزه‌های مختلف همچون روابط داخلی و خارجی، ارتباط با دیگر قوا، نقاط قوت و ضعف به مردم گزارش داده و برنامه‌های پیشرو برای سه سال آینده را منتشر کنند.

به گفته امام جمعه اراک نمی‌توان همه امور را محقق کرد، بلکه به واسطه ارزیابی، می‌توان آنان را اولویت‌بندی کرد تا در سال پیش‌رو عملیاتی شوند. مسئله آلودگی هوا یک امر مهم است و در این هوا امکان زندگی وجود ندارد، برای اصلاح این مهم باید استفاده از منابع آلاینده، مازوت‌سوزی و گازوئیل‌سوزی گرفته شود. امروز با انواع آلودگی از جمله ریزگرد در هوای شهر اراک روبرو هستیم و باید از طریق ظرفیت‌های ملی در جهت رفع آن اقدام کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی استان مرکزی را شاهراه عبوری و محور مواصلاتی دانست و ضرورت رفع مشکلات جاده و نقاط حادثه‌خیر استان را خواستار شد و افزود: رسیدگی به اموری همچون آب، علم‌آموزی، مهارت‌آموزی، آموزش و ... نیز در استان باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه برای توسعه مبانی دانش‌بنیان و اشتغال سالم باید به منویات مقام معظم رهبری گوش سپرد، ادامه داد: توسعه دانش‌بنیان کلید رفع مشکلات و رمز موفقیت‌ها در آینده است.اصل ۴۴ در حوزه خصوصی‌سازی خوب اجرا نشده است، اگر خواهان جلوگیری از مفاسد به شکل ساختاری هستیم باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد. دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟ نظام مالیاتی باید نسبت به اخذ مالیات حقه اقدام کند، فولاد مبارکه با پول بیت‌المال ساخته شده و باید به درستی مدیریت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه توضیحات خود گفت: از دولت انتظار می‌رود که از واگذاری‌ها درس بگیرد. پالایشگاه شازند سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان سود داشته است، اما به دنبال واگذاری آن بودند که جلوی اینکار گرفته شد. اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود و دولت عدالت‌خواه و ضد فساد با تدبیر در مقابل فساد ساختاری و غیرساختاری ایستادگی کند.

وی در پایان هشدار داد: همه در یک کشتی هستیم، شاید نقصی وجود دارد، اما لازم است تا ملت با وحدت رویه در مقابل دشمنان گرگ صفت که در کمین هستند هشیار عمل کنند. از هر نوع ابزار که فرصت سواستفاده به دشمن می‌دهد باید جلوگیری شود. امیدست در سال پیش رو، استان مرکزی در مسیر توسعه، پیشرفت و موفقیت گام بردارد.

انتهای پیام
captcha