اعلام برنامه‌های بعثه رهبری در گلستان همزمان با ایام اربعین
کد خبر: 4081300
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

اعلام برنامه‌های بعثه رهبری در گلستان همزمان با ایام اربعین

مسئول نمایندگی بعثه رهبری در امور حج و زیارت گلستان از برگزاری بیش از 100 برنامه قرآنی با موضوع اربعین از سوی کارگروه‌های مختلف قرآنی در ایام اربعین خبر داد.

حجت الاسلام اصحابی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گلستانحجت‌الاسلام علی اصحابی، مسئول نمایندگی بعثه رهبری در امور حج و زیارت گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: بخش عظیم فعالیت‌های اربعین ارتباط و انس با قرآن است. در کمیته فرهنگی آموزش ستاد اربعین کارگروهی به نام کارگروه قرآنی تشکیل شده است که بیش از 100 برنامه قرآنی با موضوع اربعین و تلاوت قرآن برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی بعثه رهبری در امور حج و زیارت گلستان با بیان‌ اینکه شعار اربعین امسال «انا من حسین» است، تصریح کرد: اجرای مشترک فعالیت قرآنی ایران و عراق، محافل انس با قرآن، روایتگری واقعه عاشورا و مباحث مربوط به اربعین، برپایی برنامه‌های مناسبتی، سخنرانی در جمع زوار ایرانی از سوی کمیته‌های مختلف در عراق و ستاد فرهنگی اربعین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اصحابی با بیان‌ اینکه دو قاری اهل‌سنت از گلستان برای تلاوت قرآن و حضور در جمع قاریان کشوری به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند، افزود: بیش از 700 کرسی تلاوت از سوی قاریان برجسته کشوری با هماهنگی ستاد مشترک فرهنگی ایران و عراق در موکب‌های شاخص برگزار می‌شود که 40 نفر از این قاریان ایرانی خواهند بود.

مسئول نمایندگی بعثه رهبری در امور حج و زیارت گلستان به برگزاری مسابقه حفظ آیات موضوعی قیام ابا‌عبدالله‌(ع) اشاره کرد و‌ گفت: هدف از زیارت اربعین نماد مودت و بیعت با اهل‌ بیت(ع) است  که در کنار آن این حرکت عظیم مراسم فرهنگی اعم از تلاوت قرآن و تواشیح و مراسم مذهبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha