دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان
کد خبر: 4081577
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با نماینده ولی‌فقیه در لرستان دیدار کرد.

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در جریان سفر به لرستان امروز، هفتم شهریور با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد دیدار کرد.

اسلامی در این دیدار با بیان اینکه در حوزه پلاسمای سرد که دست‌آورد بزرگی بود و ابررسانا که حوزه آینده انرژی است، دست‌آوردهایی داشتیم، گفت: سال‌هاست از پلاسما برای تغییرات مداری ماهواره‌ها استفاده می‌کنند و ما الان در همین فرصت نتیجه تحقیقات پلاسما را به سامانه تبدیل کردیم و برای درمان سرطان، پلاسماتراپی را راه‌اندازی کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ادامه داد: طی چند روز گذشته برای اولین بار در کشور سه نفر از بانوان تحت پلاسماتراپی قرار گرفتند؛ در زمینه بیماری سرطان سینه که یکی از معضلات بانوان است و عوارض جانبی زیادی دارد، از طریق پلاسمادرمانی با چند جلسه بدون عوارض می‌توان درمان بیمار را انجام داد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه همچنین در حوزه پلاسما بحث پسته را داریم که از آفت‌ها رنج می‌برند و سامانه آن‌را ساخته و در حال صنعتی‌سازی آن هستیم، اظهار کرد: در حوزه آب سنگین و ترکیبات دوتریم مهمترین تحول اساسی و دگرگون‌کننده سیستم دارویی در دنیاست، یعنی سیستم داروهای شیمیایی که اقتصادی و تجارت بزرگی را نیز به‌وجود آورده امروز در خانواده دوتریم که از خانواده آب سنگین است، ساخته می‌شود.

اسلامی با اشاره به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی، اظهار کرد: لرستان در بخش تولید انار با آفت کرم گلوگاه مواجه است که در این زمینه کارهایی انجام شده و اگر مگس مدیترانه‌ای به اینجا آمده باشد در این زمینه نیز می‌توانیم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم اگر در استان‌هایی مانند لرستان، جذابیت‌های علمی و فناوری را افزایش بدهیم خود به خود توسعه اشتغال در آن اتفاق می‌افتد، افزود: در زمینه درختان بلوط نیز رایزنی‌هایی با استانداری لرستان انجام می‌دهیم که در این زمینه نیز ورود کنیم.

یادآور می‌شود، محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز، هفتم شهریور برای افتتاح چند طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی وارد لرستان شد.

افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، کلنگ‌زنی طرح تولید کاغذ از سنگ در ازنا، افتتاح تصفیه‌خانه منطقه ویژه اقتصادی ازنا، بهره‌برداری از پنج کیلومتر مسیر چهارخطه ازنا ـ شازند از برنامه‌های سفر محمد اسلامی است.

همچنین حضور در گلزار شهدای الیگودرز، افتتاح پارک خانواده، افتتاح ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کلنگ‌زنی پروژه آلیاژ فخر الیگودرز با ظرفیت هفت هزار تن و بهره‌برداری از طرح آبیاری نوین در سطح ۱۴۰ هکتار اراضی شهرستان الیگودرز از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان انرژی اتمی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha