تبیین دستاوردهای دولت از زبان وزیر آموزش و پرورش
کد خبر: 4081718
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

تبیین دستاوردهای دولت از زبان وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد کارگاه‌های فعال، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار گرفته که در این راستا، بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش جهت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده است.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، امروز، هفتم شهریورماه در آیین گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در مصلی شهرکرد، اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی گذر بر مسائلی است که چند دهه قبل رخ داد و دو شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی به دست منافقان به شهادت رسیدند، این گروهک تروریستی گمان می‌کرد با به شهادت رساندن رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، ایران را با مشکل مواجه می‌کند. در حقیقت حوادثی همچون حادثه هفت تیر و هشت شهریور در هر کشوری رخ می‌داد موجب سقوط آن کشور می‌شد، اما این محاسبات در مورد ایران که امام عصر(عج) صاحب آن است و در مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) حرکت می‌کند، غلط بود.

نوری افزود: شهدا در حقیقت نهال انقلاب را با خون خود آبیاری کردند و امروز شاهد هستیم این نهال به درختی تنومند تبدیل شده است که در تمامی عرصه‌های جهانی نقش‌آفرینی می‌کند.

‌مؤلفه‌های اصلی حکمرانی اسلامی

وی تصریح کرد: شهیدان باهنر و رجایی در دوران کوتاه مسئولیت خود در سمت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر به الگویی برای دولت‌های مردمی تبدیل شدند و امروز پس از گذشت سال‌ها دولت مردمی در حال تکرار است، حکمرانی در کشورهای غربی مبتنی بر زیر سلطه گرفتن سایر کشورهاست، اما در نظام جمهوری اسلامی ایران حکمرانی الگوی بومی دارد که برخواسته از آموزه‌های دین مبین اسلام است و ما نیز براساس همین الگوی متعالی حکمرانی می‌کنیم. در این الگو، اولین مؤلفه تربیت است یعنی ایجاد زمینه برای پیمودن مسیر تعالی جهت رسیدن به خداوند اهمیت ویژه‌ای دارد.

نوری با اشاره به اینکه دومین مؤلفه در حکمرانی متعالی شکوفایی است، بیان کرد: پرتاب ماهواره خیام و در مدار قرار گرفتن این ماهواره، همچنین کسب قله المپیادهای جهانی توسط دانش‌آموزان ایرانی از جمله‌های نمونه‌های این شکوفایی است، در سال جاری ۲۰ مدال طلای جهانی توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای بین‌المللی کسب شد که یکی از این دانش‌آموزان اهل چهارمحال‌وبختیاری بود و این موضوع قابل تقدیر و ستایش است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شهید حسن تهرانی‌مقدم از شخصیت‌های برجسته ایرانی بود که ما را در قله موشکی دنیا قرار داد و این یکی دیگر از مصادیق شکوفایی علم است، همچنین شهدای هسته‌ای و جوانان این مرز و بوم که با استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ایران را در قله‌های جهانی قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: امروز مردم در تمامی ارکان حکومت اسلامی ایران از جمله تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت نقش پررنگی دارند، در زمان دفاع مقدس نیز مردم به مدیریت جنگ تحمیلی پرداختند و از جامعه دانش‌آموزی ۳۶ هزار شهید تقدیم انقلاب شد که این آمار بالاترین تعداد شهید در میان اقشار گوناگون جامعه است. به همین دلیل جنگ تحمیلی در طول تاریخ ایران تنها جنگی محسوب می‌شود که در آن حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن داده نشد و تمامی این موارد گویای آن است که مردم در تمامی عرصه‌ها نقشی بسیار مؤثر دارند البته مردم نیز همواره به نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند بوده و هستند.

نوری با بیان اینکه حدود ۱۵ مصوبه برای تسهیل کسب و کارها و از بین رفتن موانع در دولت سیزدهم به تصویب رسیده است، یادآور شد: همچنین با نزدیک به ۲۱ کشور دنیا که در گذشته هیچ‌گونه ارتباطی وجود نداشت رابطه‌ای تنگاتنگی ایجاد شد. در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نیز میزان سرمایه‌گذاری در یک سال گذشته برابر با میزان آن در ۹ سال گذشته است و این یعنی دولت با تکیه بر الطاف الهی و بهره‌مندی از توان مردم در حال انجام کارهای بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: برای ایجاد کارگاه‌های فعال، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار گرفته که در این راستا، بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش جهت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام درنظر گرفته شده است. با توجه به اتفاقات رخ داده اشتغال در مناطق دوردست رشد بسیار بالایی یافته است، مسکن ملی نیز یکی از موضوعات مهم است که به‌صورت ویژه در حال پیگیری است، چراکه امروز نیاز به مسکن از مسائل مهم جوانان است.

وی تأکید کرد: عدالت یعنی اینکه مسئولان دولت در تمامی استان‌های کشور حضور میدانی دارند و جهت رفع محرومیت‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha