سلسله نشست‌های «اربعین‌شناسی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4081893
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

سلسله نشست‌های «اربعین‌شناسی» برگزار می‌شود

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در آستانه اربعین حسینی سلسله نشست‌های «اربعین‌شناسی» را در قالب «مدرسه تابستانه اربعین» برگزار می‌‌کند.

زائر پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، سلسله نشست‌های «اربعین‌شناسی» در قالب چهار برنامه یک روزه در نهم شهریورماه در دو نوبت صبح و عصر در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

نخستین نشست به مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین حامد ملکوتی‌تبار، مدیر هیئت اندیشه‌ورز اسلام و ادیان و سخنرانی آیت‌الله مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع «اربعین از منظر تمدنی» برگزار می‌شود.

نشست دوم نیز به مدیریت محمدحسین محمدپور، پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با محوریت «زیارت پیاده از نگاه ادیان و دین‌پژوهی» و سومین نشست با عنوان «اربعین و ظریفت‌های فرهنگی آن» به مدیریت حسین مهربانی‌فر، استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدارک دیده شده است.

چهارمین نشست نیز با موضوع «اربعین و پاسداشت آن در دنیای معاصر» و مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین بی‌ریایی، دبیر اجرایی فصل‌نامه اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی برگزار می‌شود.

اختتامیه این سلسله نشست‌ها نیز با موضوع «اربعین و بررسی تأثیرات آن بر تداوم و تقویت جبهه مقاومت» با حضور آیت‌الله سیدابوالفضل طباطبائی اشکذری نماینده سابق رهبری در سوریه و مدیر مؤسسه جبل الصبر تدارک دیده شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت غیرحضوری در این نشست‌ها می‌توانند به لینک webinar.aqr.ir/bnd مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha