مسابقات ایران معتبرترین رویداد قرآنی جهان اسلام است
کد خبر: 4082562
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷

مسابقات ایران معتبرترین رویداد قرآنی جهان اسلام است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مهمترین مسابقات قرآنی ایران مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که این مسابقات معتبرترین رویداد قرآنی جهان اسلام محسوب می‌شود.

مجیدی‌ مهر، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامگاه، ۱۰ شهریورماه که در صحن آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین مسابقات قرآنی ایران مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است و این مسابقات، معتبرترین رویداد قرآنی جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۷ کشور مسلمان دنیا در حال برگزاری مسابقات قرآن هستند اما نظم و نظام و فواصل زمانی مشخص که در مسابقات قرآنی ایران است در هیچ یک از آن کشورها رعایت نمی‌شود.

مجیدی‌مهر افزود: مسابقات سراسری قرآن ایران تنها مسابقه‌ای است که از سطح محلات شهر شروع کرده و تا مرحله بین‌المللی ادامه می‌یابد و تقریباً بسیاری از ارکان ارشد اجرایی کشور در برپایی آن سهیم هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: از برکات این مسابقات برگزاری مرحله پایانی در حضور رهبر معظم انقلاب است، بسیاری از داوران و شرکت‌کنندگان ملل مختلف علت شرکت در مسابقات و حضور در ایران را دیدار با رهبر انقلاب عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مسابقات بین‌المللی قرآن برندگان استانی به مرحله‌ کشوری راه پیدا می‌کنند، اظهار کرد: در تعیین سهمیه هر استا‌ن شاخص‌هایی همچون تعداد نفرات شرکت کننده، سطح فنی مسابقات استانی، گزارش هیئت داوران، میزان موفقیت شرکت‌کنندگان در مرحله کشوری تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha