شهادت بیش از 110 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
کد خبر: 4082686
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

شهادت بیش از 110 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

به گفته یک سازمان حقوق بشر فلسطینی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 110 فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی کشته و تعداد زیادی زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست مانیتور، مرکز حقوق بشر فلسطین (PCHR) در گزارشی اعلام کرد: از آغاز سال 2022 تاکنون، حملات نیروهای رژیم صهیونیستی باعث کشته شدن 111 فلسطینی از جمله 80 غیرنظامی شامل 24 کودک و 8 زن شده است. همچنین 2 فلسطینی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شدند و بقیه این شهدا از مبارزان فلسطینی بودند که 15 نفر از آنها ترور شدند.

به گفته همین منبع، از ابتدای سال جاری، 1277 فلسطینی از جمله 195 کودک، 39 زن و 22 روزنامه نگار مجروح شدند و سه فلسطینی از جمله یک زن طی این مدت در زندان‌های اسرائیل جان باختند.

این سازمان حقوق بشری افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون 108 خانواده متشکل از 648 نفر شامل 123 زن و 300 کودک را با تخریب 113 خانه و 41 چادر مسکونی آواره کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر همچنین 81 ساختمان غیرنظامی را ویران کردند. زمین‌های وسیعی را با بولدوزر تخریب کرده و ده‌ها اخطار تخریب منازل را تحویل فلسطینیان دادند.

آنها همچنین ساخت‌و‌ساز املاک فلسطینی‌ها را متوقف و چندین اخطار تخلیه منازل آنها را صادر کردند.

در همین مدت، شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست دست کم 176 حمله علیه فلسطینی‌ها انجام دادند که دو غیرنظامی را کشتند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیل 185 تهاجم به کرانه باختری از جمله قدس اشغالی انجام دادند که طی آن به منازل و تأسیسات مسکونی یورش برده و اقدام به بازرسی منازل و ایجاد ایست‌های بازرسی کردند. در جریان این حملات، 73 فلسطینی از جمله ۸ کودک دستگیر شدند.

PCHR افزود: اشغالگران اسرائیلی به محاصره غیرانسانی و غیرقانونی خود که بیش از 15 سال بر نوار غزه تحمیل شده است، ادامه می‌دهند و همچنان به اعمال محدودیت بر آزادی حرکت در کرانه باختری می‌پردازند.

PCHR از دیوان بین المللی کیفری خواست تا با توجه به وضعیت فلسطین به طور جدی مشابه اقدام سریع خود در اوکراین عمل کند.

انتهای پیام
captcha