کم‌لطفی مسئولان به استعدادهای قرآنی در شهرستان‌ها
کد خبر: 4083564
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

کم‌لطفی مسئولان به استعدادهای قرآنی در شهرستان‌ها

فعال قرآنی شهرستان تفت با انتقاد از کم‌لطفی مسئولان و رسانه‌ها به استعدادهای برتر قرآنی در شهرستان‌ها گفت: در این شهرستان صداهایی داریم که گاهی قاریان ممتاز استان اقرار می‌کنند منحصر به فرد هستند، ولی به نحو احسن پرورش داده نمی‌شوند.

اکبر شیریزدانی، فعال قرآنی تفتاکبر شیریزدانی، شرکت‌کننده رشته اذان دومین جشنواره قرآنی صافات در شهرستان تفت، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی صافات برای دومین سال متوالی به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت اظهار کرد: سال گذشته در اولین سال برگزاری با توجه به اولین تجربه فعالیت در زمینه داوری و شرکت‌کنندگان عالی بود.

وی ادامه داد: برگزاری در رشته‌های متنوع و گستردگی آن از امتیازات ویژه این جشنواره محسوب می‌شود و البته مراسم اختتامیه در اولین سال برگزاری به خوبی برگزار و در خور شأن قرآن و قرآنیان بود. امسال نیز خوشبختانه هم به لحاظ داوری و هم شرکت‌کنندگان و هم تنوع رشته‌ها در سطح خوبی در حال برگزاری است.

این فعال قرآنی شهرستان تفت گفت: امسال به صورت گسترده فراخوان جشنواره منتشر شد به نحوی که در سال گذشته به عنوان مثال در رشته اذان که چند نفر شرکت کردند، امسال با استقبال خوب و چندبرابری همراه بود و تعداد شرکت‌کنندگان در این رشته افزایش قابل توجهی داشت و به نظر بنده با انگیزه بیشتری شرکت کردند و حرکت خوبی برای اطلاع‌رسانی و استقبال صورت گرفت که از این طریق جا دارد از رئیس و پرسنل محترم اداره تبلیغات شهرستان تفت تشکر کنیم. و اینکه قبلاً مسابقات قرآن به مسابقات قرآنی اوقاف محدود شده بود، برگزاری این جشنواره انگیزه‌ای برای قرآنیان ایجاد کرد.

حضور ارزشمند شهید دانش در یزد

شیریزدانی افزود: در شهرستان تفت صداهایی داریم که گاهی قاریان ممتاز استان اقرار می‌کنند منحصر به فرد هستند، ولی به نحو احسن پرورش داده نمی‌شوند. زمانی که شهید دانش در قید حیات بودند برای آموزش افراد مختلف در این شهرستان وقت زیادی اختصاص می‌دادند و شهرستان با جهش قرآنی خوبی همراه شد.

وی که در مسابقات قرآن اوقاف نیز شرکت کرده است بیان کرد: این مسابقات در سطح خوب و مطلوبی برگزار شد، اما متأسفانه شاهد کم‌توجهی و گاهی بی‌توجهی برخی مسئولان رده بالای شهرستان به فعالان قرآنی شهرستان هستیم. وقتی عنوان می‌شود قرآن غریب است در حقیقت در همه عرصه‌ها غریب است.

این فعال قرآنی ادامه داد: این موارد را در فضای مجازی نیز می‌توان مشاهده کرد به نحوی که وقتی به شبکه‌های مجازی مراجعه می‌کنیم کمتر از فعالیت‌های قرآنی صحبت می‌شود و یا وجود کلیپ‌های قرآنی کمرنگ است. لذا از مسئولان استان و شهرستان درخواست می‌شود نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی و فعالان این عرصه داشته باشند و رسانه‌ها نیز در معرفی افراد برتر قرآنی اهتمام ورزند.

برترین‌های شهرستانی با کم‌لطفی مواجه می‌شوند

وی افزود: اینکه یک فرد قرآنی در شهرستانی بتواند در سطح استان و یا کشور رتبه کسب کند، برای آن شهرستان افتخاری محسوب می‌شود اما می‌بینیم نه تنها از سوی مسئولان شهرستان، بلکه از سوی رسانه‌های شهرستانی به نحو احسنت مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

این فعال قرآنی ادامه داد: متأسفانه در سطح استان نیز شاهد کم‌لطفی برخی مسئولان به فعالان قرآنی شهرستان‌ها هستیم به نحوی که به برترین‌های مسابقات اوقاف در سطح استان بها و ارزشی داده نمی‌شود و برگزیدگان قرآنی در استان و شهرستان‌ها آن گونه که شاید و باید، مورد توجه و تشویق قرار نمی‌گیرند.

شیریزدانی با اشاره به اینکه در شهرستان تفت در زمینه حفظ کل و یا جزء فوق‌العاده ضعیف هستیم گفت: از مسئولان استان و شهرستان درخواست دارم با توجه به وجود استعدادهای قوی در شهرستان در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و با تشویق نسل امروز در زمینه فعالیت‌های قرآنی بویژه حفظ قرآن همت گمارند.

انتهای پیام
captcha