روستای «سوها»؛ تابلوی ماندگار قرآنی کشور
کد خبر: 4083787
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

روستای «سوها»؛ تابلوی ماندگار قرآنی کشور

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن سفر به استان اردبیل،‌ از روستای «سوها» به عنوان یک تابلوی ماندگار قرآنی یاد کرد که شهرت فعالیت‌های قرآنی آن به خارج از مرزهای کشور رسیده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۵ شهریورماه، در جریان سفر به استان اردبیل از روستای «سوها» از توابع شهرستان نمین بازدید کرد و گفت: روستای سوها با بیش از ۲۵٠ حافظ قرآنی بی‌شک یکی از معدود روستاهایی است که مثال بارز یک تابلوی ماندگار قرآنی بوده و شهرت فعالیت‌های قرآنی آن به خارج از مرزهای کشور رسیده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طبق قول‌های اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روستای قرآنی پیگیر این مصوبات هستیم و به زودی تلاش خواهیم کرد که بیمه حفاظ و قاریان این روستا از طریق صندوق هنر حل و فصل شود.

وی عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم برای تحقق بیمه حفاظ و قاریان نیز صورت گرفته و ظرف یک ماه آینده محقق می‌شود.

معاف تاکید کرد: مراسم بزرگداشت و تجلیل از این حفاظ و قاریان نیز در دستور کار قرار دارد و بزودی این امر محقق خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روش خاص تربیت حفاظ و قاریان در این روستا بسیار جالب بوده و باید روش‌هایی که مردم این روستا برای حفظ قرآن کریم دارند را به عنوان الگو به سایر قرآن آموزان معرفی کنیم.

گفتنی است؛ این روستا در ردیف روستاهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha