آغاز به کار هفتادمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها در اردبیل
کد خبر: 4083928
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

آغاز به کار هفتادمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها در اردبیل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز به کار هفتادمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به مدت سه روز در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

هفتادمین نشست معاونین دانشجویی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۶ شهریورماه، در آئین افتتاح این اجلاس در سالن بصیرت دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با تأسیس در سال ۵۷ اکنون به یکی از دانشگاه‌های برتر ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با ۹ دانشکده، ۴۰۰ عضو هیئت علمی، ۳۱۸ کارمند پذیرای ۱۲ هزار دانشجوست که از این تعداد دانشجویان ۸ هزار و ۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۳ هزار نفر کارشناسی ارشد و ۷۵۰ نفر نیز در دوره دکترا تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ۶۰ درصد دانشجویان را دختر و ۴۰ درصد را پسر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ دانشجوی پسر و یک هزار و ۵۰ دانشجوی دختر از خدمات خوابگاهی استفاده می‌کنند که این رقم پوشش ۲۰ درصدی خوابگاه‌ها در اردبیل است.

چمنی از کسب رتبه ممتاز دانشگاه محقق اردبیلی در جمع ۲۵ دانشگاه برتر خبر داد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۱۰ مجله علمی پژوهشی است که ۷ مجله دارای رتبه‌های کشوری و استانی است.

وی ادامه داد: با اعلام حضوری شدن دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم بعد از پانادمی کرونا قطعاً با چالش‌های اساسی در مواجهه و پوشش دانشجویان روبه‌رو خواهیم شد که در این نشست عمده این چالش‌ها بررسی خواهند شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در کنار دانشجویان و خانواده‌های آنان دانشگاهیان نیز این چالش‌ها را رصد کرده و نسبت با رفع دغدغه‌های آنان اقدام خواهد کرد.

چمنی بیان کرد: تمام دانشجویان فرزندان ما هستند و به عنوان یک خانواده زیر چتر نهاد علمی و مراکز دانشگاهی حضور خواهیم یافت تا بتوانیم بعد از ۲ سال و ۲ ماه تعطیلی دانشگاه‌ها فضای مناسبی را برای حضور قشر مهم جامعه در دانشگاه‌ها فراهم آوریم.

انتهای پیام
captcha