قرابت با قرآن انسان را محفوظ می‌دارد
کد خبر: 4083987
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

قرابت با قرآن انسان را محفوظ می‌دارد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: قرآن انسان را متحول می‌کند و آنان که دور قرآن گرد هم می‌آیند، حفظ و هدایت می‌شوند و به همان اندازه که قرابت بوجود می‌آید، انسان محفوظ‌تر می‌ماند.

محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امروز، 16 شهریورماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات قرآن که در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، اظهار کرد: امروز به قرآن و آموزه‌های دینی بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم؛ به هر اندازه که عوامل انحرافی بیشتر می‌شود انسان به هدایت الهی محتاج‌تر است.

وی با بیان اینکه در طول دوران‌هایی که از نزول قرآن گذشته این کتاب الهی ریسمان مستحکم الهی بوده که در حمل بشریت و نزدیکی انسان به خدا ایفای نقش کرده است، افزود: در زمان حاضر که عصر فتنه و فتنه انگیزی است، فضای مجازی دشمن انسانیت و فطرت بشری شده که از این ابزار برای فریب نسل جوان استفاده می‌کنند لذا برای مقابله با این آسیب، پایگاهی مستحکم‌تر از قرآن نمی‌بینیم.

فائزی گفت: قرآن انسان را متحول می‌کند و آنان که دور قرآن گرد هم می‌آیند، حفظ و هدایت می‌شوند و به همان اندازه که قرابت بوجود می‌آید، انسان محفوظ‌تر می‌ماند.

وی با بیان اینکه قرآن همواره در متن آموزه‌های دینی بوده، تصریح کرد: اهتمام جدی بر این است که موضوع قرآن و تعالیم قرآنی با جدیت پیگیری شود تا بتوانیم بگوییم در محضر قرآن به قدر وسع خود تلاش کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در نظام تعلیم و تربیت، قرآن 12 سال به عنوان کتاب درسی در اختیار ماست اگر نتوانیم در این زمان نتیجه بگیریم، متضرر می‌شویم لذا باید به نحو احسن از این فرصت بهره‌مند شویم؛ در مسیری حرکت کنیم تا آن علم نافع را درک کنیم و در عمر کوتاهی که داریم باید در این حوزه بهترین گزینش را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه علوم قرآنی، بهترین علوم نافع است، خاطرنشان کرد: در نظام برنامه‌ریزی باید بیشتر به قرآن نزدیک شویم و بیش از پیش قرآن و تعالیم دینی را به زندگی تحصیلی دانش‌آموزان وارد کنیم.

انتهای پیام
captcha