تحصیل بیش از ۳ هزار بانوی طلبه در مدارس علمیه یزد
کد خبر: 4084439
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

تحصیل بیش از ۳ هزار بانوی طلبه در مدارس علمیه یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۳ هزار طلبه در مدارس علمیه بانوان مشغول به تحصیل هستند گفت: استان یزد به لحاظ طلبه در حال تحصیل در رتبه سوم کشور قرار دارد.

محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ۱۹ شهریورماه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) یزد برگزار شد، با اشاره به فعالیت 22 مدرسه علمیه خواهران در سطح استان بیان کرد: هم اکنون 2786 نفر طلبه بدون احتساب طلاب جدید در مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به آمار 713 داوطلب جدید در سال جاری افزود: با اضافه شدن آمار پذیرفته‌شدگان حوزه علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید، می‌توان گفت بیش از سه هزار نفر در مدارس علمیه سطح استان مشغول تحصیل هستند و 2374 نفر با مدرک حوزه علمیه خواهران در استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

کارگر شورکی با اشاره به اینکه 325 نفر استاد، کار تعلیم و تربیت طلاب را برعهده دارند بیان کرد: 1345 بانوی طلبه به عنوان مبلغ در استان مشغول فعالیت هستند که اکنون بیش از 400 نفر در سفر زیارتی اربعین به سر می‌برند.

وی راه‌اندازی 671 وبلاگ، 150 گروه و کانال در فضای مجازی و برگزاری  700 نشست سالانه در حوزه اخلاق و نشست‌های متعدد پژوهشی و سیاسی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت:  هم اکنون 22 گروه جهادی حوزه‌های علمیه خواهران در استان تشکیل شده است و همچنین هشت مرکز نیکوکاری وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی و مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزاری 360 مراسم ملی و مذهبی را یادآور شد و گفت: بانوان طلبه استان در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر شده‌اند به نحوی که در سیزدهمین جشنواره علامه حلی  620 نفر شرکت کردند که 43 نفر برگزیده استان شدند و البته 2 نفر برگزیده کشوری داشتیم.

کارگر تألیف کتاب و تدوین 10 عنوان کتاب مربوط به شهدا در سال جاری، تشکیل 20 انجمن زنان، برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی و ...را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی بیان کرد: حوزه علمیه خواهران در بین 28 استان کشور، رتبه سوم طلبه در حال تحصیل را دارد و خوشبختانه در تمام شهرستان‌های استان، حوزه علمیه وجود دارد و مدارس از سطوح دو، سه و چهار فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha