عراق تمهیدات لازم برای تردد این حجم از زائر را ندارد
کد خبر: 4084658
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
وزیر کشور:

عراق تمهیدات لازم برای تردد این حجم از زائر را ندارد

وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر کشور عراق تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی و تردد این حجم از جمعیت را ندارد گفت: گرمای هوا و کمبود آب شرایط سختی برای زوار به وجود آمده است.

وزیر کشودر در منذریه عراقبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف فارس، احمد وحیدی، وزیر کشور همراه با مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی  وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین و مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و جمعی از مسئولان این وزارتخانه شب گذشته، 19 شهریور به منظور نظارت بر روند تردد زوار و خدمت‌رسانی موکب‌ها به مرز خسروی سفر کردند.

وحیدی در بازدید از موکب اربعینی «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» به عنوان تنها موکب مستقر در منذریه عراق متعلق به استان فارس بیان کرد: این موکب اعزامی از شیراز که با وجود فاصله بسیار استان فارس تا مرز خسروی مستقر شده است با نظم و کیفیت خوبی به زائرانی که از منطقه منذریه به سمت کربلا می‌روند به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: با وجود ازدحام مرز خسروی، تردد و عبور زائران از استان کرمانشاه و مرز خسروی به عنوان کوتاه‌ترین مسیر تا کربلا  به خوبی مدیریت شده است.

وزیر کشور ادامه داد: با وجود مشکلاتی که یکی دو روز اخیر به سبب ازدحام زائرین و همچنین نبود امکانات کافی در آن سوی مرزها در عراق برای زوار حسینی این مسئله کم کم درحال مدیریت است و زوار اربعینی که از قبل به سمت مرزها حرکت کرده‌اند نیز در حال خارج شدن از کشور و حرکت به سمت عتبات عالیات هستند.

وحیدی در پایان گفت: از مردم شریفی که هنوز به سمت مرز حرکت نکرده‌اند خواهشمندیم به سمت مرزها حرکت نکنند زیرا فعلاً کشور عراق تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی و تردد این حجم از جمعیت را ندارد و گرمای هوا و کمبود آب نیز دست به دست هم داده و شرایط سختی برای زوار فراهم شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف فارس نیز به بیان تاریخچه‌ای از احداث و راه‌اندازی موکب الشهیدین ‌پرداخت و از وزیر کشور خواستار تسهیل تردد زوار در مرز به سمت کربلا شد.

وزیر کشور نیز قول مساعد داد که نسبت به تردد آسان‌تر زوار به ویژه مسئولان اجرایی، خادمان و مسئولان موکب‌ها دستورات لازم اتخاذ کند.

یادآور می‌شود، موکب اربعینی «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از محل موقوفات فارس برپا شده و شبانه‌روزی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام
captcha