ضرورت حمایت خیران در توسعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4085004
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

ضرورت حمایت خیران در توسعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی

مدیر مؤسسه قرآنی مصباح یاسوج با بیان اینکه این مؤسسه قرآنی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: خیران می‌توانند به منظور گسترش فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و تربیت قرآن‌آموزان بیشتر از این مراکز حمایت کنند.

مؤسسه قرآنی

سیده‌زینب حسینی، مدیر مؤسسه قرآنی مصباح یاسوج در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مصباح تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 88 با 9 نفر مربی فعالیت‌های آموزشی خود را ویژه تمام مقاطع سنی آغاز به‌کار کرد.

وی برپایی کلاس‌های روخوانی، روانخوانی و قرائت، اجرای طرح نماز، طرح آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای، سبک زندگی دینی، تفسیر سوره بقره و غیره را از برنامه‌های اجرایی مؤسسه عنوان کرد.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به نبود مکان و تجهیزات، بیان کرد: کلاس‌های آموزشی مؤسسه قرآنی مصباح در مساجد، حسینیه و مدارس برگزار می‌شوند، هیچ خیری برای کمک به مؤسسات قرآنی پیدا نمی‌شود و یکی از دلایلی که ما تاکنون حافظ قرآن تحویل جامعه نداده‌ایم، همین موضوع نداشتن مکان بوده است.ضروری است متولیان قرآنی و مسئولان وارد میدان کمک شوند.

حسینی با اشاره به ثبت‌نام 81 قرآن‌آموز در این مؤسسه، از عدم استقبال خانواده‌ها از کلاس‌های قرآنی گلایه کرد و گفت: متأسفانه در استان به کلاس‌های قرآنی اهمیتی نمی‌دهند.

 

انتهای پیام
captcha