برگزاری آزمون حفظ قرآن در 7 مؤسسه البرز
کد خبر: 4085361
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

برگزاری آزمون حفظ قرآن در 7 مؤسسه البرز

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت مؤسسه قرآنی در این استان در رشته‌ حفظ قرآن آزمون برگزار می‌کنند، گفت: به شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند مدرک معتبر ارائه می‌شود.

جواد ملازاده رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در حال حاضر هفت مؤسسه قرآنی در این استان در رشته‌ حفظ قرآن آزمون برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه آزمون‌ها با محوریت حفظ یک جزء تا حفظ 30 جزء قرآن برگزار می‌شود، گفت: به شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند مدرک معتبر ارائه خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این مدرک تنها مدرک معتبری است که حافظان قرآن می‌توانند کسب کنند، یادآور شد: هیچ نهاد دیگری حق برگزاری چنین آزمون‌هایی را ندارد.

ملازاده ادامه داد: برای متقاضیان حفظ تخصصی قرآن نیز آزمون جداگانه برگزار و به قبول‌شدگان مدرک معتبر ارائه می‌شود؛ هر دو گروه پس از احراز آزمون‌ و دریافت مدرک معتبر نسبت به استفاده از مزایای تعیین شده برای حافظان قرآن از جمله تحصیل در دانشگاه‌های معتبر بهره‌مند می‌شوند.

رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به برگزاری آزمون قرائت قرآن در بخش عمومی نیز گفت: در این آزمون شرکت‌کنندگان تنها ملزم به رعایت مخارج و تجوید ابتدایی هستند.

انتهای پیام
captcha