خدمت‌رسانی به زائران رضوی با اجرای طرح «در مسیر بهشت»
کد خبر: 4086431
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر

خدمت‌رسانی به زائران رضوی با اجرای طرح «در مسیر بهشت»

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر، طرح «در مسیر بهشت» برای برپایی موکب‌های فرهنگی و قرآنی در مسیر پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت مجیدی بیلندی، مدیرعامل اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضویحجت‌الاسلام حجت مجیدی بیلندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر، طرح «در مسیر بهشت» در خیابان امام رضا(ع) مشهد اجرا می‌شود که در آن برپایی موکب‌های پذیرایی و فرهنگی برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این موکب‌ها‌ از سوم تا پنجم مهرماه در مسیر چهار کیلومتری پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا حرم حضرت ثامن‌الائمه(ع) آماده ارائه خدمات و پذیرایی از زائران حضرت رضا(ع) خواهند بود.

مجیدی با اشاره به حدیث «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی» که مضمون آن همراهی قرآن و اهل بیت(ع) است، اضافه کرد: در نظر داریم با افزودن برنامه‌های قرآنی به محتوای عزاداری زائران امام رضا(ع)، جلوه بیشتری از فعالیت‌های قرآنی و عترت را به نمایش بگذاریم و سطح غنای فرهنگی را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: طلایی‌ترین زمان برای ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی به زائران حرم امام رضا(ع) سه روز پایانی ماه صفر است که زائرانی از سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا به مشهد می‌آیند و مخاطب برنامه‌های فرهنگی در مراسم عزاداری حضرت رضا(ع) قرار می‌گیرند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسئولان شهر و استان و از طرفی همراهی تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی و قرآنی و هیئات مذهبی بتوانیم طرح ارائه خدمات قرآنی به زائران را به خوبی اجرا کنیم و یک رویداد ملی و قرآنی را به نمایش بگذاریم.

مجیدی گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده 110 موکب برای ارائه خدمات به زائران در طول مسیر مستقر خواهند شد و در این بین موکب‌های فرهنگی هم به اجرای برنامه خواهند پرداخت. طبق برنامه موکب‌های قرآنی در میدان 15 خرداد، میدان بسیج و چهارراه دانش مستقر خواهند شد و اجرای برنامه‌های قرآنی را در طول شبانه‌روز برعهده خواهند داشت.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس فراخوانی که به مؤسسات قرآنی ابلاغ شده، تاکنون مؤسساتی که در حوزه کودک و نوجوان و قرائت و حفظ قرآن فعالیت دارند برای اجرای برنامه‌ها اعلام آمادگی کردند و در صورتی که فعالان و مؤسسات قرآنی برای حضور در این طرح برنامه‌ای دارند می‌توانند با شماره تلفن‌های  05132211430 و  09304863877 تماس بگیرند یا به صورت حضوری در محل اتحادیه قرآنی استان خراسان رضوی واقع در اداره‌کل تبلیغات اسلامی حاضر شوند.

مجیدی بیان کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی بر اساس منشور فرهنگ قرآنی کشور، آگاه‌سازی مخاطبان از جنگ نرم دشمنان بر اساس آموزه‌های قرآنی، توسعه فضای اجرای برنامه‌های قرآنی و ایجاد فضای مناسب برای قاریان و حافظان نوجوان قرآن، بسترسازی برای نهضت انس با قرآن و تقویت نقش نهادهای مردمی از جمله اهداف اجرای طرح در موکب‌های ایام عزاداری در مشهد مقدس خواهد بود.

این مدیر قرآنی بیان کرد: تلاوت اذانگاهی و اجرای اذان زنده توسط قاریان نوجوان در هر نوبت از نماز و نیز اجرای محافل قرآنی و اهدای جوایز و نیز پذیرایی از زائران از جمله محورهای اجرایی این برنامه‌ها در موکب‌های فرهنگی و قرآنی است.

مجیدی افزود: خیرانی که قصد اهدای نذورات و هدایا برای میزبانی از زائران حضرت رضا(ع) و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را دارند نیز می‌توانند با اتحادیه قرآنی استان خراسان رضوی در تماس باشند.

انتهای پیام
captcha