طرح‌های خلاقانه مؤسسات قرآنی حمایت می‌شوند
کد خبر: 4086477
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

طرح‌های خلاقانه مؤسسات قرآنی حمایت می‌شوند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: با توجه به اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم به حمایت از طرح‌های ارائه شده است، حمایت از طرح‌های ارائه شده محدودیت تعداد ندارد بلکه بستگی به توان مؤسسات برای برگزاری طرح‌ها و نوع طرح‌ها دارد.

رضا فتحی‌زاده رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

رضا فتحی‌زاده، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، بیان کرد: در دور جدید سیاست‌های ابلاغی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد برنامه‌‌های مردمی دولت سیزدهم، واگذاری امور مربوط به حوزه قرآن و عترت به مردم و مؤسسات مربوطه را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به برنامه‌های کلان خود، دو برنامه را از استان‌ها درخواست کرده است که پذیرش فرم تفصیلی از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها یکی از این برنامه‌ها بوده که رویکرد بسیار مهمی است؛ زیرا در گذشته از مرکز یک رویکرد برای استان‌ها ارائه می‌شد و کمتر پیش می‌آمد که طرح‌ها و رویکردها را از استان‌ها دریافت کنند.

فتحی‌زاده با بیان اینکه طرح تفصیلی برای نخستین‌ بار و در قالب یک فرمت مشخص از استان‌ها خواسته شده است، گفت: در استان کرمان چند تفصیلی مهم بررسی شده است که در صورت تایید نهایی به وزارت و معاونت ارسال خواهد شد تا مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: دومین برنامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست طرح از مؤسسات قرآن و عترت وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اگرچه در سال‌های اخیر نیز اجرا شده اما در رویکرد جدید با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تمام مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان که مجوز رسمی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند و پروانه آن‌ها به روز است تا پایان شهریور فرصت دارند طرح‌های خود را ارسال کنند. طرح‌های خلاقانه و ابتکاری به صورت ویژه حمایت خواهند شد.

فتحی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم به حمایت از طرح‌های ارائه شده است، حمایت از طرح‌های ارائه شده محدودیت تعداد ندارد بلکه به توان مؤسسات برای برگزاری طرح‌ها و نوع طرح‌های ارائه شده (طرح‌هایی با رویکرد اثرگذار، نوآورانه، خلاقانه) دارد.

وی با بیان اینکه در استان حدود ۷۳ مؤسسه فعال با پروانه به روز وجود دارد، گفت: شعب مؤسسات مهمی مانند جامعه‌القرآن، مکتب القرآن، مهد قرآن و بیت‌الاحزان به صورت استانی حمایت نخواهند شد بلکه از طریق مؤسسه مرکزی، طرح‌ها بررسی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha