حمایت از فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری برای آینده است
کد خبر: 4086666
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

حمایت از فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری برای آینده است

شهردار شهر حمیدیا با اشاره به فعالیت گروه‌های فرهنگی این شهر در سطح کشور گفت: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری برای آینده است و خوشبختانه در این نهاد برنامه‌های زیادی در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته است.

مرادعلی الله‌وردی، شهردار حمیدیابه گزارش ایکنا از یزد، مرادعلی الله‌وردی، شهردار حمیدیا، امروز، 28 شهریورماه در جمع خبرنگاران، ایجاد رضایتمندی شهروندان و توسعه خدمات و اجرای طرح‌های عمرانی در شهر را از اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: بر این اساس چهار شاخصه تسریع، تسهیل کار مردم، اعتمادسازی و تکریم آنها در ابتدای امر مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های شاخص فرهنگی شهرداری بیان کرد: خوشبختانه در این منطقه گروه‌های فرهنگی در حال فعالیت هستند بویژه گروه سرود آوای مقاومت که در سطح کشور زبانزد بوده و فعالیت این گروه‌ها در سطح کشوری صورت می‌گیرد و سعی شده مورد حمایت قرار گیرند.

الله‌وردی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مناسبتی در بوستان‌ها و مناطق مختلف شهر گفت: در ایام عزاداری محرم برنامه‌هایی اجرایی شد که محفل عطش عشق از آن جمله است و در دهه آخر صفر در شهر حمیدیا برگزار می‌شود.

شهردار حمیدیا از راه‌اندازی سامانه «شهربین حمیدیا» با هدف دریافت گزارشات مردمی پیرامون مسائل شهر خبر داد و گفت: در قالب این سامانه مردم می‌توانند مسائل شهر را به این نهاد انتقال داده و مشارکت خوب شهروندان در مسائل شهری رقم خورد.

وی از اجرای طرح «شهرداری الکترونیک» خبر داد و افزود: در قالب این برنامه ارائه خدمات به راحتی انجام و مراجعات حضوری مردم به شهرداری کاهش می‌یابد.

الله‌وردی؛ تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر حمیدیا را از دیگر اقدامات برشمرد و وجود 56 هکتار فضای سبز فعال، 27 بوستان با 31 هکتار فضا، 10 مخزن ذخیره آب شرب و ... را یادآور شد.

وی از اجرای 18 طرح عمرانی در سطح شهر خبر داد و روکش ۱۱۰ هزار مترمربع از معابر حمیدیا، اصلاح ترافیکی خیابان‌ها و مسیرهای پرخطر، نصب علائم ترافیکی، اجرای طرح آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، اختصاص ۴۶ هکتار از فضای سبز به درختان کم‌آبخواه، حفر 60 چاه جذبی جهت دفع آب‌های سطحی، محوطه‌سازی پارکینگ غدیر و ... را بخشی از طرح‌های عمرانی شهر حمیدیا اعلام کرد.

شهردار حمیدیا با اشاره به طراحی المان ورودی شهر در میدان محمد رسول الله(ص) گفت: متأسفانه معضل اصلی اجرای این طرح قرار گرفتن یک دکل برق فشار قوی در وسط میدان است که یک خطر بالقوه محسوب می‌شود و با توجه به نیاز اعتباری دو و نیم میلیارد تومانی جهت جابجایی آن خارج از توان شهرداری، امیدواریم مسئولان مربوطه در استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بودجه مصوب شهرداری حمیدیا در سال ۱۴۰۰ را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این زمینه 103 میلیاردتومان محقق شد. در سال جاری نیز بودجه مصوب شهرداری حمیدیا، ۸۰ میلیارد تومان است که در 6 ماهه نخست سال جاری، بیش از ۸۰ درصد آن محقق شده است.

محمدرضا جعفری نجف‌آبادی، رئیس شورای شهر حمیدیا نیز در این نشست، عدالت‌محوری در محلات را مهمترین رویکرد این شورا دانست و گفت: متأسفانه در دوره‌های قبلی شاهد کمتر توسعه‌یافتگی برخی محلات در سطح این شهر هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه حمیدیا از سمت جنوب به عنوان ورودی اصلی شهر یزد محسوب می‌شود گفت: با توجه به اینکه از یزد به عنوان قطب پزشکی یاد می‌شود لذا حضور بخش قابل توجهی از گردشگران را شاهد هستیم که ایجاد ساختمان پزشکان در این منطقه ضروری به نظر می‌رسد و لذا این موضوع به جد در این شورا دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha